Gå til innhold

Når begynner de med to-ordsstavelser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Masse ein ska lur på:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

når barnet fyller 2 år skal det kunne sette sammen 2 ord.

sønnen min har satt sammen 2 ord fra han var 14 mnd , snakker i hele setninger nå er 22 mnd .

før han la seg i kveld sa han :mamma jeg vil ikke ha snø ute, da vil jeg ikke ut:-)

god gutt som er tidlig ute i ordforrådet

Skrevet

Mener du to-ordssetninger? Altså at de setter sammen ord til setninger?

Guro begynte med det da hun var en 16-18 mnd tror jeg. Hun sa "datt ned" og sånt en god stund før, men da tror jeg ikke hun skjønte at det var to ord, det var mer en handling, at noe "dattne".

Nå er hun 22 mnd og snakker masse, i setninger på 4-5 ord :)

Skrevet

Jupp, var to-ordsytringer jeg mente:)

Lenge siden dette ble gjennomgått på skolen ja.

Mi er bare 15 mnd, så det har ikke kommet noe slikt enda, men det kommer vel engang.Gleder meg til hun begynner å prate ordentlig:)

Skrevet

Oi..det var tidlig. En liten flinking du har:)

Skrevet

Ja, det er utrolig morsomt når de kan snakke litt, de blir jo så store med en gang!

Skrevet

Erlend har snakket i setninger på to ord i noen mnd. Han er 19 mnd. nå.

Nå snakker han MYE! rekorden er "Pappa skrik! Pappa datt, slo sæ tåa, aua pappa, aua!

Har ikke peiling på hvor denne setningen kommer fra da, for faren har aldri falt og slått seg så Erlend så det, men den kom tidlig en morgen mens vi lå i sengen og koste, så det er sikkert noe han har drømt;)

Setninger han sier til vanlig kan f.eks. være:

Erlend kjøre bil, Marcus (nabogutten) kjøre bil også?

Erlend tørst, Erlend vil ha drikke.

Gå inn? Bade! Marcus bade også?

Erlend barnehagen? Mamma kjør bil på skolen?

Pappa (kom med) tog, stasjon, toget sei tut tut! Anna tog? (flere tog)

Er kjempegøy når de små lærer seg snakke!

Mini sier at han er glad i oss, og at vi er snille (og dumme), og han forstår ALT! Kjempegøy! :)

Skrevet

datteren min er 18 mnd. hun begynte med det når hun var en 14 mnd. da sa hun f.eks sitte mamma, kose tante osv. nå sier hun en 5-6 ord i setningene tror eg..

men hun er tidlig ute da...

er veldig store forskjeller på barna i denne alderen så er ikke vits i å sammenligne..

Skrevet

min gutt har sagt se der og mer mat en stund....... han er 19 mnd. snakker lite ellers da:) sikkert tilfeldig........, men fram mot 2 år så skal de kunne sette sammen enkle ord........ feks pappa bil se der osv

Skrevet

har en pedagogisk leder mann og han sier at når de blir 2 år skal de klare en 2 ordsetning når de er 3 år skal de klare en 3 ord setning.

Men det er alltid de som begynner tidlig og også snakker som hun over her sier lange setninger.

så selv om barnet ditt ikke snakker 2 ordsetninger enda trenger du ikke bekymre deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...