Søskendrøm<3 Skrevet 6. november 2007 #1 Skrevet 6. november 2007 Har ei tulle på 4,5mnd. Alle sier at du må amme, og det har jeg gjort hittill. Men de siste ukene synes jeg at hun har vært grinete og nesten ikke bæsja. Har også måtte lagt henne ofte til puppen, for det virker som hun ikke får nok melk. Er jeg i ferd med å miste melka? De 3 siste dagene har jeg gitt litt grøt på ettermiddagen, også har jeg gitt erstatning etter siste puppen før leggetid. Da har hun ville hatt 100ml av flaska. Nå er hun mye mer fornøyd, og bæsjer hver dag. Noen med samme erfaring?
snart3barnsmor:) Skrevet 6. november 2007 #2 Skrevet 6. november 2007 Jepp, høres akkurat ut som oss, bare at det skjedde tidligere, like før hun ble fire måneder. Hadde fra starten av behov for å legge henne til ofte, og til slutt var det ikke mer enn en times tid mellom hvert måltid, også om natten så da holdt det på å klikke for meg. Prøvde en dag uten amming, kun flaske, og vips var det 3 timer mellom hver mating, og hun hadde lengre dupper og var generelt sett mer fornøyd. Begynte også da med grøt på kvelden, og da sov hun ganske lenge før første måltid på natten. Ammet på natten en stund etter dette, før jeg også gikk over til flaske da (sluttet å amme da hun fikk tenner og bet meg til blods... au...) Når jeg sluttet helt å amme, ble også antall måltider om natten færre, og både mor og baby er uthvilt og fornøyd:)
Søskendrøm<3 Skrevet 6. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 6. november 2007 Så bra å høre. Jeg ammer fortsatt, men gir tillegg på kvelden. Men hun er ikke fornøyd på dagen etter pupp heller, så blir vel mer tillegg og grøt fremover. Det viktigste er jo at gullet blir mett og fornøyd :-)
FanteGuri Skrevet 6. november 2007 #4 Skrevet 6. november 2007 Har det likt som deg, må gi tillegg 1-2 ganger om dagen, samt at hun får et grøtmåltid. Sunniva er 5 mnd. nå.. Føler jeg får mindre og mindre melk, så jeg tror ikke det er lenge til det er slutt..
Andie82*tobarnsmor* Skrevet 7. november 2007 #5 Skrevet 7. november 2007 Hei! Lillegutt her i huset er ikke mer enn 10 uker og jeg har ikke nok melk til han. Begynte med at han var grinete hele ettermiddagen og kvelden, noe jeg fikk beskjed omn var ganske normalt. men han ble mer og mer grinete, og bæsjet lite...til slutt lå han på puppen og skreik for di han var sulten og puppen var tom...da kjøpte jeg erstatning...( fikk beskjed av hs om og drøye så leeeenge som mulig uten mme, men da klarte jeg ikke mer) nå får han erstatning ca 3 ganger på dagen etter puppen,og da drikker han opptil 120ml så det er tydelig at jeg ikke har så mye melk. Uansett er han mye mer fornøyd nå, sover bedre, og er mer fornøyd, og blid når han er våken....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå