Anonym bruker Skrevet 6. november 2007 #1 Skrevet 6. november 2007 Slike små, salte poteter er jo nydelig, smakte det på restaurant her forleden. Hvordan lage dette selv? Stekeovn eller kjele? Håper på svar:)
Anonym bruker Skrevet 6. november 2007 #2 Skrevet 6. november 2007 Tenker du på babypoteter med maldonsalt kanskje? En sikker vinner til grillmat, biff, tapas er amadinepoteter med maldonsalt. Kjøp 1 kg amadinepoteter. Tar ca 15 minutter i kjelen før de er erdige; ikke kok de for lenge. I en liten kjele smelter du, på svaaak varme, 1 pk med ekte smør (setersmør), masse masse masse finhakket persille som du har oppi og lar det gi smak til smøret. Ha oppi myyyye hvitløk (foretrekker kinesisk type, den uten fedd, da den er mildere - ca 3 stk finkuttes) La dette surre med. Når potetene er ferdig, heller du vannet av de og tilsetter smørblandingen og rister godt rundt, Kjøp 1 pk med maldonsalt og dryss litt oppå. Maldonsalt er finere krystallisert enn vanlig salt og ser mer delikat ut og smaker himmelsk på amadinepoteter. Anrettes i en serveringsbolle rett før servering, dryss igjen litt maldonsalt på toppen Vel bekomme
blomstre Skrevet 7. november 2007 #3 Skrevet 7. november 2007 Blomstres saltbakte poteter: Kok poteter etter ønske i 6dl vann og 150g havsalt i 20 min. Legg potetene på stekeplate og "tørk" de i ovnen ved 150 grader i 5-10 min :-)
Nosa Skrevet 7. november 2007 #4 Skrevet 7. november 2007 Jeg tar mye grov salt i et ildfastfat og trøkker potetene nedi, partypoteter er fine, lar de stå til de er møre, ca. 30 minutter avhengig av størrelsen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå