Gå til innhold

Frøkenmandag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner jeg blir en smule provosert av det du skriver og den litt ovenfra og ned holdningen du har til de som ikke mener det samme som deg. Jeg vet ikke hvilken bakrunn du har, men synes vel det er litt drøyt å hevde som en opplest og vedtatt sannhet av barn har det best hjemme til de er 3 år. Noen, som deg, mener det, og det er helt greit. Men andre, som, meg mener noe helt annet, og da er det vel litt drøyt av deg å hevde at det er fordi jeg har dårlig selvtillit som mor.

Det er for meg helt tydelig at vi har forskjellig oppfatning av hvilke behov barn har og hvordan de best kan dekkes. Jeg er småbarnspedagog, har mange år på høyskolen og viderutdanning i dette. Holder i disse dager på med et prosjektarbeide som skal publiseres, i forhold til de yngste i barnhagen, barns medvirkning og meningskapning. I tillegg til dette er jeg mor.

Så du får leve med din sannhet, mens jeg er ute og forsker på min.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spent på det prosjektarbeidet ditt. Jeg er utdannet førskolelærer og har jobbet som pedagogisk leder på småbarnsavdeling i 1 1/2 år og kunne ikke hatt en bedre jobb enn det:-) Bra det fokuseres på de også..

Skrevet

Takk!!! Kjente jeg ble litt provosert selv.....jeg er ikke ekspert på noen av delene, MEN jeg lurte litt på hvordan hun kan si at "det ikke er grunnlag for å si at barna har det bedre hjemme enn i barnehagen"..... Finnes det grunnlag for å hevde det motsatte da?????

Heldigvis har vi en viss valgfrihet i Norge, og jeg tror følgende; noen barn har det bedre hjemme, mens andre har det like bra i barnehagen!!!!

La hver og en velge for sitt eget barn og ikke døm noen for verken det ene eller andre:-)

Ikke rart det blir krig he, he....

Lykke til med prosjektet ditt stella polaris;-)))

Skrevet

tusen takk stella polaris, enig i alt du sier. Høres ut som om frøkenmandag er med i en sekt eller noe.

Skrevet

En annen ting; det er kanskje ikke noe "sjakktrekk" å være så nedlatende hvis man "bare" skal skape debatt frøkenmandag??? Dine "flott" etter hvert svar som ikke er enig med deg er ikke noe særlig hyggelig........;-)

Gjest frøkenmandag
Skrevet

sekt? hehe

Nei, er nok bare mor, karrierekvinne, siviløkonom, og, ja, faktisk, pedagog...

Gjest frøkenmandag
Skrevet

Der er du inne på noe viktig - nemlig kjernen i hele debatten her, at noen barn har det bedre hjemme, mens andre barn har det like bra i barnehagen. Og derfor må vi ha bedre reelle valgmuligheter. I dag arbeides det kun målrettet mot en løsning, og det er barnehage for alle. Det er noe spesielt...

Godt vi er enige, når alt kommer til alt da :-)

Gjest frøkenmandag
Skrevet

Da tror jeg du har misforstått, for 'flott' ble skrevet etter innlegg jeg støttet. Var ingen ironi i det ;-) Les omigjen så ser du... :-)

Gjest frøkenmandag
Skrevet

Det er da ikke slik at jeg mener alle skal være hjemme med sine barn til de er 6 år gamle! Det er ikke det dette dreier seg om...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...