Maiprinsessa06♀&Maiprins09♂ Skrevet 6. november 2007 #1 Skrevet 6. november 2007 Da jeg hentet lille snuppa i barnehagen idag hadde hun fått ett par røde flekker på haka, som så litt ut som skrubbsår. Hun som jobber der sa jeg bør holde øye med de om det er brannkopper.. Når jeg kjenner på den så kjenner det litt sånn kvisete ut liksom.. Som en liten blemme.. Men hun er i fin form ellers. Spiser mat og er fornøyd.. Bør vi ta henne med til legen i morgen, eller kan vi se an? Dumt å ha henne i barnehage hvis det skal være det kanskje?
Honningmelon Skrevet 6. november 2007 #3 Skrevet 6. november 2007 Gutten vår hadde brannkopper i fjor vinter. Begynte med at han fikk et skrubbsår som utviklet seg til en stor blemme. Det spredde seg til flere steder på hånda også. Små blemmer med gult puss inni. Så det kan godt være det er brannkopper. Det er veldig smittsomt, så er ikke sikker bhg er spesielt glad for at hun er der. Hvis det er mulig, så dekk de til godt (er bare pusset som smitter), rens de og smør på en salve for brannkopper som du får på apoteket. Vær nøye med hygiene. Gutten min hadde det i 1 mnd, så håper dere blir kvitt det fort.
Gjest Skrevet 6. november 2007 #4 Skrevet 6. november 2007 Mannen min har det,det begynte som et kviselignende utbrudd.Et i nakken og et på nesa. Han fikk beskjed om at det gjerne kunne begynne rundt munnen. ikke klø hull i det,det er det som smitter ved evt brannkopper. Ville fått sjekket det opp hvis jeg var deg.
Maiprinsessa06♀&Maiprins09♂ Skrevet 6. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 6. november 2007 Da kan det høres ut som brannkopper egentlig... tar en tur til legen i morgen, så er vi sikre... Kanskje jeg har blitt smittet og nå da, siden jeg har kjent på dem.. hjelp..h usker ikke om jeg vasket meg.. Sjekekr hvertfall opp henne i morgen. Men allmenntilstanden kan være bra for det? Uten feber?
Gjest Skrevet 6. november 2007 #6 Skrevet 6. november 2007 Mannen her har vært oppegånde uten andre symptomer enn kløe og utslett.Vet ikke åssen det er med barn. Prøv å google,evt les på lommelegen.no.Der står det det meste.
Maiprinsessa06♀&Maiprins09♂ Skrevet 6. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 6. november 2007 Oki, takk:o) Da skal jeg prøve på det:o)
Gjest Skrevet 6. november 2007 #8 Skrevet 6. november 2007 Å nei... Da har jeg sikkert brennkopper... Fikk et munnsår for en ukes tid siden, og nå har det spredd seg nedover haken med bittesmå blemmer som sprakk og er nå gul/brune sår... huff.... Så fælt! Får ta meg en tur til legen i morra jeg oxo da....
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 6. november 2007 #9 Skrevet 6. november 2007 Vesla mi fikk ein på magen og dei i barnehagen viste ikkje kva det var og helsesøstera kikka på den uten å vita kva det var. Eg var på apoteket og spurte etter noko å smøre på sida det verka ut av det, uten at eg hadde gjort noko. Og når eg forklarte korleis det såg ut så spurte dei om det var brennkopper. Dei annbefalte basimycin salve. Det spredde seg så eg var til legen med ho for å få bekrefra el avkrefta, det var brennkopper og da var basimycin den beste å bruke for den tok begge typene, er to ulike bakterier. Det var ein liten raud prikk og blei til slutt som ei ert innover og veldig raud rundt på utsida. Eg starta å lure når eg såg at det var gul skorpe på den. Det tok kjempe lang tid og på ho mens storebror fikk ein på begge låra og dei blei borte etter ein dag el to med krem. Da såg eg det tydelig at det var brennkopper for alle sa at det var ein ring rundt dei. Og hans hadde ein kvit ring rundt seg. Hadde eg vert deg så hadde eg tatt med ungen på apoteket og spurt dei og evt kjøpt basimycin, kan ta stor tube med ein gong. Det er lite ein lege kan gjera. Tulla her har fått eit par til etter ei stund. Men nå har eg salve og smører med ein gong eg ser nok anntyding. Tulla har hatt det i beie området så det er få som er der i barnehagen. Sett på plaster og gjer det tett så ingen får tatt på dei så går det greit.
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 6. november 2007 #10 Skrevet 6. november 2007 ho var ikkje plaga av det på noko måte anna enn at det var ømt der så eg måtte vaske forsiktig og fikk ikkje lov til å kjenne på dei. Blir ikkje sjuke av det bare opne sår kan det fort bli
Maiprinsessa06♀&Maiprins09♂ Skrevet 6. november 2007 Forfatter #11 Skrevet 6. november 2007 Tusen takk for et fint svar:o) Da kjøper jeg sånn krem i morgen uansett jeg:o) Det høres veldig ut som brannkopper hun har da altså.. Hun har en på magen og.. Men den ser litt ut som en tørr flekk bare... Virker som hun er tørr på en sånn rund liten "prikk". Litt rød.. Vi kjører jo forbi helsestasjonen på vei til apoteket, så kan jo dra innom der og høre med de isåfall..
TurboPrinsessen:-) Skrevet 7. november 2007 #12 Skrevet 7. november 2007 Vi har ikke hatt brennkopper her i huset. Trodde hun hadde fått da jeg fant en kviselignende sak på armen hennes. Så ut som 3 pittesmå kviser tett i sammen. Det klødde ikke, og ble ikke verre, og så forsvant den. Så tror ikke det var bk. Men,, jeg spurte litt rundt da jeg fant denne, og fikk anbefalt en krem som heter Brulidine. Fikk beskjed om at hvis jeg smurte denne på brennkoppene tidlig, ville det være stor sjanse at man slapp antibiotika kur.. Dette sa de også på apoteket. Bare et tips jeg fikk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå