Gå til innhold

Utrolig mange idioter..

Anbefalte innlegg

Skrevet

..her inne som ikke har peiling på hva de snakker om. En tråd på 1 timester hvor noen tror man kan abortere av å ta celleprøve. Har lest mange andre innlegg hvor det står masse FEIL. Hvorfor gidder folk å uttale seg om ting de ikke har peiling på??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil bare komme med et svar til deg anonyme starter av innlegget her!!!

For det første synest jeg du tar noe sterkt i når du kaller en del av de andre her for idioter. Og for det andre så er det veldig mange leger som mener forskjellige ting, det har jeg av erfaring!!

Min stemor aborterte to ganger etter å ha tatt denne celleprøven.. de to andre gangene hun ble gravid, valgte hun å laver den prøven og mine stesøsken lever i beste vellgående..!!

Jeg fikk spm om jeg ville ta den når jeg var gravid, nevnte da frykten for abort til min lege, han sa at han forstår frykten for det og en må velge selv om en vil ha prøven! Det KAN forekomme at en mister pga dette men at det er vanlig NEI!!!

Tenk deg litt om før du kommer med stygge utrop til de som prøver og hjelpe, men jeg må si meg enig i at har en ikke peiling så bør en bare lavær å svare!!

Men mange her vet jo også at en skal aldri ta noe av svarene her inne for gitt, er det noe en lurer på så er kanskje legen/jordmor en bør gå til for å føle en får det rette svaret til akkurat det tilfelle en lurer på!!

Skrevet

Folk stiller jo gjerne spørsmål for å få et riktig svar, og hvis man ikke kan stole på svarene man får, er det jo meningsløst å spørre.

Man aborterer IKKE pga celleprøve, men man kan jo selvsagt abortere etter en celleprøve, men da skyldes det at det er noe feil med fosteret og IKKE celleprøven.Og akkurat det har jeg faktisk peiling på. Når det er sagt, er det jo greit å velge å la vær å ta celleprøve selv, men å legge ut et innlegg på BIM og advare alle mot å gjøre det.. Unnskyld, men det kaller jeg idioti!!

Skrevet

Tror det er lurere at folk her tar alt med ei klype salt, det er tross alt bare et nettfora dettane:) Ikke akkurat grunn til å tro at innleggene har medisinsk pondus, liksom.

Skrevet

jeg tar ingen råd her inne på bim så alvorlig.. jeg kan spørre om har noen andre opplevd dette? ex... men hører kun på jordmor/lege.

Skrevet

Når jeg responderte på dette innlegget og sier at man ikke skal ta svarene her for gitt snakkes det om "bør" jeg ta denne medisinen, skal jeg ikke gjøre slik og slik, kan dette være farlig så mener jeg at føler en en viss fare med å gjøre noe eller å ta noe som kanskje kan være farlig for fosteret eller avgjørende for SA,MA osv så er det lurest å spørre sin egen lege om det.

En kan spørre her men må regne med å få generelle svar.

Å "rote oppi der" som noen kaller det kan ha avgjørende virkning på ting.

Og det er nok derfor noen leger sier du må avgjøre om en vil ha prøven selv...

Og jeg snakker av min "stemors" erfaring når jeg sier at hun tok celleprøven, begynte deretter og blø.... endet i SA to ganger på rad, to neste gangene tok hun den ikke, og det gikk bra!!

Så får en hver bare ha sin egen mening om hvorfor dette gikk gal!!

Kan hende noen advarer mot det og det er vel av egne erfaringer... en må selv kjenne på sin egen trygghet og er det ikke nødvendig å ta prøven så hvorfor skal en de om faren er til stede...

men men, det er farlig å spise grønnsaker også i følge noen så...!!

Skrevet

Etter mange aar som nordmann i "syden" har jeg hört ting som faar det med grönnsakene til aa höres litt tamt ut. Eksempler;

Du kan ikke dusje naar du har mensen, det kan vaere livsfarlig for blodsirkulasjonen. Samme sier de om de förste 40 dagene etter födsel. Ikke dusj, da kan du stryke med.

En annen ting jeg hörte to ganger da jeg var gravid var at man maa ikke sitte med det ene beinet over det andre av den grunn at da kan navlestrengen knyte seg rundt halsen paa babyen og den kan dö.

Dere tror kanskje at jeg pröver aa vaere humoristisk, men det er helt sant at mange folk virkelig tror dette. DET kaller jeg idioti.

Skrevet

Så hvis din stemor hadde abortert to ganger etter å ha spist gulrøtter, men ikke de to neste gangene etter å ha holdt seg unna gulrøtter så ville du skyldt på gulrøttene? Hehe, tøft, ante ikke at det fantes mennesker som var så tjukke i huet fremdeles jeg:-D Trur vel kanskje forskere ville kalt dette et bittelitt tynt grunnlag å komme med en sånn teori på. Og jeg synes det er UTROLIG korttenkt å skremme folk fra å ta celleprøve av den grunn, tenk om enkelte faktisk hadde funnet noe skummelt på den, men neida, stemora til ei på BIM aborterte etter celleprøve så det skal vi ikke ta...

Skrevet

Signerer denne (15:47). Jeg hadde tenkt å si akkurat det samme, men bruke pizza som eksempel, og ikke gulrøtter. Tenk om hun hadde kjørt bil begge gangene,- da hadde hun ikke kunnet kjørt bil når hun var gravid lengre! Det er ikke sånn årsak-virkningen er her! En celleprøve kan gjøre litt vondt, men det fører ikke til abort! Da hadde ikke leger utført det på gravide kvinner. Det er trist at hun mistet, men det var pga. noe annet.

Jeg har selv mistet to ganger, men har funnet frem til årsaken til det, så det vil ikke skje igjen. Dermed kan jeg spise både gulerøtter og pizza, samt ta en celleprøve med uten å frykte noe.

Skrevet

Hehe, signerer denne jeg og (15.47)=)

Jeg synest egentlig det er ganske vittig å sitte her å lese, får meg en god latter av mange her=)

Skremselen her inne kan være grasal til tider men det er vel opp til de fleste å bestemme selv hva de vil tro på.

Men å skremme noen til å ikke ta en prøve som en kanskje burde ta er noe å gå over grensen synest jeg. Komme med noe som kan dokumentere faren så skal jeg nok være med å lese den...

Dette med SA etter celleprøve går jeg ikke på altså... men jeg vil ikke kalle deg anonyme for tjukk i hue, men å svare på et så dårlig grunnlag er vel noe lite gjennomtenkt.

Jeg tok selv ikke den celleprøva, men det var vel mye for at jeg er ei enorm pyse når det gjelder gyn å alle undersøkelser, og legen sa det var ikke helt helt nødvendig så jeg valgte å ikke gjøre det, men etter en tid så ombestemte jeg meg.. hehe=) Og tok den til slutt!!!

Vel vel... håper ikke så altfor mange har blitt skremt til å lavær den prøva selv om anonyme her mener at det kan ende i SA..!!??!!??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...