HoochIsCrazy Skrevet 6. november 2007 #1 Skrevet 6. november 2007 Vi fikk nettopp vite at vår sønn på 9 mndr har katteallergi. Vi har ikke katt selv, men mine foreldre har det og der skal vi være 3 uker i jula. Nå er vi så i tvil hva vi skal gjøre. Er det trygt for en så liten gutt å bli utsatt for katt hvis han tar medisin? Det her er snakk om en langhåret katt som røyter veldig mye. Jeg er ikke spesielt glad for å putte i ham medisin i tre uker hvis han ikke har noen garanti for at det vil hjelpe en gang. Hvordan reagerer barna deres hvis de blir utsatt for allergenet?
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 6. november 2007 #2 Skrevet 6. november 2007 Her er det ikke snuppa som er allergisk for katter men jeg. Om jeg er hos noen som har katt tar jeg medisiner flere dager i forveien slik at jeg kan være der. Alikevel klør det i øynene og nesa renner/er tett. Om jeg ikke tar medisiner så øynene blir røde og hovne og jeg klør helt febrilsk. Og jeg blir potte tett og nyser. Klør i halsen også. Har opplevd å være på besøk hos folk som jeg ikke har visst har katt og blitt dårlig. Og finner da ut at "Joda, vi har katt den er ute nå"... Hvis barnet ditt reagerer veldig så vil vel egentlig det beste for ham være å ikke bli utsatt for smitten. Jeg synes iallefall det er helt jævli å være på et sted med katt lengre enn noen timer så jeg hadde iallefall ikke orket å være der i 3 uker.. Ikke lett situasjon dere er i! Lykke til
Hjertefamilien Skrevet 6. november 2007 #3 Skrevet 6. november 2007 Min eldste har katt, midd og hundeallergi. Han får hodepine og feber når han oppholder seg noen timer i hus sammen med en hund, er han i samme hus med langhåret katt noen flere timer får han samme reaksjon, og sengetøy må vaskes ofte pga midd, samt vaske rommet ofte. Samme reaksjon der også om det går for lenge mellom. Feber og hodepine altså er reaksjonen her. Min mor nyser av huskatt, men tåler fint rasekatt... Min venninne får vablete utslett på fingrene dersom hun koser en katt, eller på halsen, armen etc om hun har latt katten berøre henne... Ville nok gitt medsin hvis du har det tilgjengelig.. Ikke gøy å ødelegge jula pga en katt :/
Trouble Skrevet 6. november 2007 #4 Skrevet 6. november 2007 Vi har en jente på 8 med katte, midd og pollenallergi... Da vi fikk vite at hu hadde allergi for 2 år siden hadde hu ikke noen særlige plager, og vi fikk beskjed om å ikke la henne omgås katter. Men faren har katt der han bor så hu er i kontakt med katt når hu er der. Og vi har merket at det siste året har katteallergien blitt verre... Nå er hu nødt til å ta medisin før vi drar te plasser med katt ellers er dagen ødelagt for hennes del. (før kunne hu bare ta tablett når hu kjente hu begynte å klø og det ga seg i løpet av ett par timer). Så jeg ville ikke utsatt ungen min for katt når jeg visste h*n hadde allergi... Ikke mulighet for foreldrene dine til å plassere pus en annen plass mens dere er der da??? Er jo veldig kjipt om mini skal ha plager hele tiden dere er der om medisinen ikke virker skikkelig...!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå