Gå til innhold

Rart at eksen er barnevakt ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes dere det? sånn på kveldstid av og til slik at jeg kan være sosial uten å bare ha besøk her. Normalt har han jo samvær hjemme hos oss,men da er han jo sammen med datteren sin,dette er jo når hun sover.

Er noen som synes dette var så rart..synes jo det er ok jeg da,men er det frekt av meg å spørre han om slikt? han sier aldri nei heller da,og vi er jo venner...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min eks (barnefar) sitter noen ganger barnevakt for vår datter.. vi har ikke ordnet noe fast samværs avtale enda, men han sier ikke nei vist eg spør om han vil passe henne.. og av og til spør han meg også, om han kan få ha henne noen timer :) hun pleier som regel være våken da og at han legger henne om eg ikke er hjemme til hun skal sove.. :)

så eg synest ikke det er rart at din eks er barnevakt :) synest bare det er koselig eg da, at han vil ta del i ansvaret med hun :)

Skrevet

Synest absolutt ikkje at det er rart at barnefaren er barnevakt, er berre flott synest eg. :)

Skrevet

Har avtale med pappaen om at vi alltid spør kvarandre først. Har ikkje gjort det enda da, men i så fall blir det nok "barnevakten" som tar legging. Få litt kos igjen for det... :-)

Skrevet

Syns ikke det er rart nei, må jo bare være fint å kunne bruke en man kjenner og er trygg på som barnevakt.

Er dessverre ikke så heldig selv da vi ikke er på talefot :(

Skrevet

Man er ikke barnevakt for sitt eget barn, man er mamma/pappa ;)

(men skjønner hva dere mener da), og hva er vel mer naturlig enn det om det passer for partneren å ha/være hos barnet utenom vanlig samværstid ved behov? Unntak er naturlig nok hvis h*n er helt upassende som forelder da, ville ikke bedt en x som ellers bare får ha samvær med tilsyn om å ta barnet en ekstra kveld.

Skrevet

Jeg synes ikke det er rart nei. Men det bør igjen ikke bli til at du "bruker" ham, om han er av typen som er for snill til å si nei.

Sånn utenom det (regner jeg med) han er en voksen mann, som selv kan stå for sine valg i livet. Og det er vel bare bra at han vil stille opp mest mulig for ungen sin (og til og med for deg).

Selvom dere er gode venner, er det nemlig ingen selvfølge at han vil bruke av sin tid til å gjøre tjenester for deg. Han er nok en veldig snill mann.

Skrevet

nei det er ikke rart syns jeg. Om jeg hadde vært far hadde jeg mye heller ville "passe" barnet mitt selv når jeg hadde muligheten. Supert at dere klarer å samarbeide slik!

Hos oss er pappaen syk slik at han ikke kan ha han alene på vanlig samvær. Han kan derimot ha han alene et par timer om jeg ikke er alt for langt unna. Derfor sover han over hos oss ved samvær slik at jeg har mulighet til å gå ut på kveldstid noen ganger. Det setter vi begge to stor pris på.

Skrevet

Syns at det er kjempebra at dere kan hjelpe hverandre!

Å du må vere flink å vise at du setter pris på all hjelp...Ikke alle som er like heldig som deg...

Skrevet

Høres topp ut! Har ei venninne som har eksen som barnevakt til begge sine unger.

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Nå har nettopp vesla vært hos faren sin uten meg for første gang (med unntak av butikkturer), og da jeg dro holdt jeg på å si "takk for at du passa på henne", men slutta etter å ha sagt "takk for at du...". Viste seg etterpå at barnefar blei litt lei seg av at jeg holdt på å si dette (han skjønte jo hva jeg skulle si), og følte seg mer som en barnevakt enn pappa. Da måtte jo jeg forklare at jeg fikk lyst til å takke ham, men samtidig blei det jo feil å takke ham for å ha sin egen datter hos seg.

Men uansett...vi har jo lyst til å ha mest mulig samvær med barna, så det er naturlig at vi spør hverandre før vi spør andre om de har mulighet til å ha jentene.

Skrevet

syns det er slik det skal være jeg. at man spør den andre forelderen om den kan være barnevakt før man spørr andre.

Skrevet

Synes det er bra at han blir spurt først, men jeg synes det ville vært unaturlig at han var barnevakt her hos meg. Hadde vært naturlig at han hadde barnet hjemme hos seg i stedet.

Skrevet

Det gjør bf her også, ellers kunne jeg ha skutt en hvit pil etter utdannelsen min, som foregikk på kveldsskole en periode.

Synes det er så deilig å vite at ungene har samvær med pappaen sin og jeg har en barnevakt jeg kan stole 110 % på.

Kanskje det ville ha vært litt annerledes hvis jeg hadde ny kjæreste, uansett ikke rart synes jeg.

men vær obs på NAV, det finnes mange drittsekker der ute som gjerne tolker slikt på sin måte og da feilaktig tipser NAV om at dere er sammen, believe you me:-(

Skrevet

Syns ikke det er noe rart om det ikke er rart for dere. En skal ikke bry seg hva andre synes, så lenge ting fungerer for dere.

Skrevet

Nei, det spør jeg eksen min om og! Er vel samme om han sitter i min stue å ser tv eller sin egen:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...