Gå til innhold

Øyekatarr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er reglene om øyekatar i barnehagen deres?

Hos oss tror jeg de sier at de kan gå i barnehagen etter på begynt behandling, men jeg har hørt at det nye er at de kan gå i barnehagen uten behandling. Dette fordi de fleste katarer er virus og da hjelper jo ikke behandlingen allikevel..........

Begge gutta har fått det og jeg har lyst til å se det ann noen dager for det pleier jo å gå over av seg selv. Minsten er jo hjemme med meg allikevel , men storebror går jo i barnehagen og tror ikke han har så lyst til å være hjemme pga øyekatar : )

Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regelen vi har hatt på mine barns skole er 24 timer etter påbegynt behandling.

Skrevet

Jeg har vært hjemme med snuppa i dag fordi noen foreldre hadde sendt barnet sitt i bhg med øyekatarr og snuppa har fått det :-(

Har kloramfenikol øyedråper og salve hun har fått i hele dag, så jeg sender henne i morgen.

Men reglen i vår bhg er 24 t etter startet behandling.

Må si at jeg er irritert på de foreldrene som sendte barnet sit i bhg med øyekatarr.. Er jammen ikke lett å få en snart 2 åring til å skjønne at mamma må pirke i øyet hele tiden..

Skrevet

Ja sånn er livet i barnehagen : )

Men sannsynligheten for at kataren hos datteren din er forårsaket av virus er rimelig høy og da er hun like smittsom imorgen selvom hun er under behandling............ Så hvis du vil være eksemplarisk når det gjelder å ta hensyn til å smitte andre burde du nesten holde datteren din hjemme til hun er symptomfri..................

Dessuten er det ikke sikkert noen har sendt ungen i barnehagen med øyekatarr. Eldstegutten min var helt fin på morran idag , men hadde litt puss på øyet da jeg hentet han så det kan komme sigende på i løpet av dagen.............

Skrevet

Jeg jobber i bhg og har vært bort i en del regler angående dette. Og en ting er sikkert, der ungene kan være der uavhengig av behandling, så blir det reine epidemier. Der jeg jobber nå, må ungene behandles, og kan komme i bhg dagen etter.

Skrevet

Ja, er klar over det :-) Men det var bare ikke helt dagen å spørre meg da, veit du, hehe. Hadde du spurt i går, hadde jeg ikke allerede vært irritert. Men har kosa oss i dag vi jentene, så slik sett har det vært greit :-)

Det hadde nok ikke kommet snikende , for da jeg ringte barnehagen så sa de at det var noen som hadde kommet med øyekatarr..Virket ikke som om det hadde kommet iløpet av dagen..

Ja, holder henne selvfølgelig hjemme til hun er symptomfri. Hun hadde ikke mye i dag tidlig, og det har ikke kommet mye iløpet av dagen. Igrunnen ikke noe, hun har bare vært litt hoven og rød. Men null guffe etter jeg fikk fjernet alt fra natta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...