Gå til innhold

avslutter konflikter med vil ikke være her

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en sønn på 3 år som er ganske sårbar. han har nå begynt å bli litt mere bestemt, og vil også teste litt grenser.I barnehagen leker han med en gutt som har en tendens til å spytte og slå, da de begge har like stor interresse for biler. Han sier at han ikke liker at han spytter og slår. Hjemme når pappa eller jeg konfronterer han med noe som er galt, eller sier noe han ikke vil høre, kan han plutselig begynne å prøve å slå etter oss og prøve å spytte og etterpå kan han være lei seg å si at jeg ikke vil være her.....

Noen ganger trenger vi ikke å være strenge engang.....

Hva skal jeg gjøre for at han slutter å slå og spytte , og hvorfor sier han at han ikke vil være her???? jeg har min teori på det siste, men vil gjerne høre andres mening..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dette hiver eg meg litt utpå..jobber som pedagog i bhg, og kjenner mye av dette igjen..vanskelig å komme bare med et svar på grunn av vi er alle individer og er forskjellige..men ofte slår/klorer/sputter små barn fordi de ikke altid greier å kommunisere gjennom et rikt språk..med det mener jeg at barnet opplever nederlag( kanskje det å bli irratesatt), og greier ikke formidle hvor urettferdig eller flaut dette er for han/hun..og det er lettere å vise sinne eller sårheten med å slå..dette kan han ta etter andre barn osv..at han ikke vil være der kan jo ha noe med at vet veldig godt hva han har gjort, og at dette er flaut og vondt for han..har dere prøvd å bare snu ryggen til han? på en måte ignorere han? han vet hva han har gjort, og det føles mye verre å ikke bli irratesatt..vanskelig å komme med svar men dere må ha lykke til, og dette vokser han seg fra det er jeg sikker på:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...