Gå til innhold

hva gjør dere på nyttårsaften?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har ingen venner med barn, og sambo har jo lyst til å være med på kompisopplegget. han har sagt at vi kan spise middag sammen og når lille har lagt seg så drar en av oss ut. det blir selvfølgelig han, for hans venner har ett ordentlig opplegg mens mine venner ikke vet noe før samme dag omtrent, og det er ikke jeg interessert i å være med på...

men så synes jeg det er litt stusselig å skulle sitte alene hjemme fra ca kl 20..... jeg ville ikke dratt fra sambo alene, men han har ingen problemer med å dra fra meg. han mener at det er jo en helt "vanlig" dag, ikke som julaften....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, jeg kan bare svare for meg;

I min verden så er det IKKE en vanlig dag. Jeg ville blitt kjempetrist hvis mannen hadde dratt fra meg den kvelden, og det er helt uaktuelt for meg å gjøre.

Tror nok mannen min mener det samme, forresten.

Skrevet

han sier at vi sitter jo og glor i veggen hver helg, så da må vi jo være med når det er noe spesielt. holde hverandre i hendene kan vi gjøre alle andre helger/kvelder. han foreslo også at det var jeg som skulle dra ut før vi nevnte hans opplegg, og at han ville synes det var helt greit å være alene...

akkurat der er vi visst litt forskjellige...

Skrevet

Jeg skal mest sannsynlig jobbe på nyttårs aften, enten 8-15 eller 15-22. Det er ikke bestemt enda. Skal jeg jobbe 8-15 eller ikke jobbe så kommer jeg å sambo til å lage oss noe godt å spise etter at lillemann er i seng, og ta oss en glass med rødvin. Nyttårs aften for meg er egentlig oppskrytt, men koselig å finne på noe med min kjære.

Skrevet

Hm, veit ikke helt hva det blir til her i år.. Men det blir uaktuelt at han drar noen sted uten meg!:) Jeg hadde ikke ville dratt noen sted uten han heller... Ja sant vi og sitter jo bare og "glor" i veggen hver helg men da er det jo litt gøy når det er nyttår og noe som "skjer" ol vere sammen spise god mat med familie/venner osv... Ikke sitte alene på en sånn kveld... Feste kan man jo gjøre når som helst annen helg vist d var sånn han mente det:)

Skrevet

I år skal vi være hos mine svigers, så det blir jo litt festing i romjula,siden vi har plenty med barnevakter rundt oss 24/7. =)

På nyttårsaften spiser vi middag sammen med resten av familien ,deretter skyte opp noen raketter for gullet vårt,og så skal vi bli med på opplegget til våre felles venner. =)

I fjor var det helt annerledes,da feiret vi med min bror og dama hans. Da spiste vi middag sammen og dro hjem etter rakettoppskytingen. Gullet vårt var bare 5 mnd da,så han lå inne å sov i vognen sin.

Ergo, i år blir en "tradisjonsfeiring" ,med festing og mange venner. =D

Jeg synes forøvrig at det hadde vært stusselig å ikke kunne kysse min elskede godt nyttår kl 00.00... men det er jo smak og behag. Alle har sine tradisjoner og meninger om hvorvidt nyttårsaften er en "vanlig" dag eller ikke.

om du vil ha han hjemme,hvorfor ikke bare si det?Kanskje han blir hjemme sammen med familien sin? Noe som i mine øyne er det naturlige siden dere tydeligvis ikke har noen barnevakt den kvelden og kan gå ut sammen. =)

Skrevet

regner meg gubbern drar ut o gjeg blir hjemme med snuppa:)

jegh ar ikke lyst t noen andre skal passe henne egentlig. helt greit ellers men ikke nyttårsaften jeg er sikkert rar, men men

håper guppen blir hjemme da jeg og snupp har vært borte 17dager i strekk, og kommer hjem til nyttårsaften, men vi får se:)

enda lenge til:)

Skrevet

Kan dere ikke invitere folk hjem til dere? Dine venner, feks?

Jeg hadde blitt temmelig snurt hvis mannen min stakk av for å feste med kompiser denne dagen.

Skrevet

han vet at jeg vil ha han hjemme... men kompisene hans har ett stort opplegg med mange retters middag og alle gutta er samlet, noe som er sjeldent ellers.

hadde barnevakt i fjor, og i år har jeg ikke lyst til å spørre. både mine foreldre og svigers pleier å være sammen med sine egne venner på nyttårsaften, og vil ikke at de skal sitte med dårlig samvittighet for oss...

Skrevet

joda, går jo an... men de fleste er single og alt dreier seg omm fyll og fest... og dette er jo den perfekte dagen for det ;o)

Skrevet

Her skal jeg lage en god middag,så kommer det et vennepar (uten barn) på middag, Snuppa legger seg som vanlig i åtte tiden, så regner jeg med at vi sitter å spiller spill/kort eller noe, raketter kl 00.00 kyss klapp og klem, deretter natta for min del :)

Skrevet

det er sånn jeg vi ha det også... men våre "vennepar" skal jo på denne kompismiddagen... har alltid vært med jeg også, men i år blir det ikke sånn :o) akkurat det synes jeg er greit, for jeg har ikke så mye til felles med de andre damene, så jeg ender opp med å kjede meg... he he

Skrevet

Skjønner problemet, men har dere ikke noen "rolige" venner som dere kan få med dere? Noen av de som ikke er single.

Hva med å lage en tema-nyttårsfest, og gjøre den litt stilig, heller enn "rølpete"? (var ei gang på "grevinnen & hovmesteren"-fest, eneste eksemplet jeg kommer på)

Skrevet

Nyttårsaften spiser vi god middag, det blir vel antakelig i kveldsmattider for gullet. Hun legger seg til vanlig tid, og så sitter vi to sammen og ser tv og kanskje vi koser oss med et glass rødvin. Kvelden går stort sett med til å være engstelig for at naboene skal sette fyr på huset vårt, eller andres. Her skytes fyrverkeri i hytt og pine absolutt hele kvelden. Forferdelig slitsomt. Nyttårsaften er i grunnen utrolig oppskrytt.

Skrevet

hmm, dere kan jo kanskj einvitere noen hjem til dere da? en av dere kan jo ikke sitte alene den dagen:(

vi snakket faktisk om nyttårsaften i sted vi da, og lurer litt på om vi skal sløyfe denne dagen litt i år, eller dra på fjellet. kan hvertfall ikke feste spes mye, da lillemor våkner kl 05:( og det klarer vi ikke akkurat å styre da.. i fjor var hun jo såpass liten, og sov jo mer på dagen, så da hadde vi tre vennepar på besøk, men god middag, litt vin og til litt ut på natten.men som sagt, tror vi tar en liten pause i år, bare oss tre, god middag og i seng sånn tidlig på natten....

har feiret det med fest på fjellet flere år før, og det er kjempe deilig.. så kanskje vi gjør det i år også.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...