Gå til innhold

BLEIESLUTT . - Hvordan fikk du barnet ditt til å slutte ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dattern min er 3.5 år hun har bäsjet i do uten unntak siden hun var 2 år og 2 mndr.

Men hun "tisser seg ut" hver gang vi pröver - gikk bra en stund i sommer, men så beg på ny avd i bhg og efter det nekter hun å gå i truse for hun tisser seg ut som hun selv sier.

Hun sier ifra 2 sek för hun tisser så man rekker ikke ta henne med på do. Vi prövde flere uker i august og september - resultat 2 -5 våte klesskift hver dag. Tydelig hun ikke var klar for det !

Prövde for ett par uker siden og resultat : de kom inn efter ute tid og hun var klissklass under dressen :o( Og hun sa til meg "mamma jeg vil IKKE bruke truse i barne"

Videoannonse
Annonse
Gjest BigMama og februargutta
Skrevet

hmm gjorde ikke noe spess egentlig, jeg bestemte meg for og prøve med han som jeg har gjort før, men denne gangen ville han selv og var veldig motivert til det. han var vel 3år og 3 mnd da han slutta, roste han masse og han syns det var gøy og klare selv..hehe han slutta med bleie mere eller minder etter 3 dager m øving, og natta bleia var borte etter 4 dager øving, ikke hatt noen uhell :)

dere får bare øve dere videre, en dag så går alt av seg selv. viktig og ikke presse og mase på ungen.

men spørr innimellom om hun må på do, sett hun der til faste tider, gjør ikke noe om hun ikke gjør noe, men da blir det en del av rutinen.

så kommer det nok etterhvert.

jaffal det jeg gjorde med eldstemann her ;)

Skrevet

Her i huset lagde vi en kalender som vi hang opp på do, så tok vi henne med på butikken og lot henne velge noen ark med klistremerker. Hver gang hun gikk på do fikk hun et klistremerke på kalenderen - og MASSE skryt. Dersom hun hadde uhell gjorde vi ikke noe stort ut av det.

Det fungerte veldig bra her. Hun var også 3,5 år.

Skrevet

Det var verdens greiste ting her i huset. Duger vel ikke som råd omtrent, men sa at når det var tomt for bleier (hadde vel for to dager etter det) så kjøper vi ikke mer bleier og du må bruke truse. Han var 3 år og 4 mnd og sluttet dag og natt samtidig på den måten...

Skrevet

Vi prøvde belønningsmetoden, det fungerte veldig greit for jenta vår. Jenta fikk være med og handle spesielt fine truser (storjentetruser, som hun kalte dem), som en ekstra motivasjon for å holde seg tørr. Og vi kjøpte en premie som hun var med å velge ut selv - den inngikk vi en avtale om at hun skulle få etter en uke med tørr truse. Hver kveld tok vi fram premieen og snakket om hvor flink hun hadde vært.

Skrevet

Vi bare tok vekk bleia en dag og sa at nå skal du tisse og bæsje på do, og gå med truse. Det gikk veldig bra :-) Men, vi visste han var klar da. Hadde full kontroll på både tiss og bæsj.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...