Gjest Skrevet 6. november 2007 #1 Skrevet 6. november 2007 Dattern min er 3.5 år . Hun greier ikke si ifra i tide når hun må tisse ...... Hun har bäsjet i do siden hun var 2 år og 2 mndr uten unntak. Men greier ikke få til en törr dag . Leser om alle som slutter når de er 2 - 3 år og föler at jeg har misslykket totalt. Noen flere m barn over 3 år som brukte/bruker bleie her inne ? (er 8 stk 3 åringer i bhg til dattern og alle er bleiefri untatt henne ) Gode råd og motivasjon tas mot med stor takk !
~sjiraff~ Skrevet 6. november 2007 #2 Skrevet 6. november 2007 Snuppa mi er over 3 år, men å bæsje på do er helt uaktuelt i hennes verden.. Da går hun heller og holder seg. Så tisser gjør hun på do, men ber om bleie da hun skal bæsje.. Tror det stor forskjell på når de slutter med bleie, men ofte hører man jo bare om de som var tidlige ute...
Gjest Skrevet 6. november 2007 #3 Skrevet 6. november 2007 min på 3 år og 2 mnd bruker fortsatt bleier...Han er ikke interessert i å slutte enda og da tror jeg heller det er liten vits å prøve..Bhg er enig med meg.
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 6. november 2007 #4 Skrevet 6. november 2007 Min gutt på 3 år og 3 mnd er heller ikke interessert i å slutte med bleier. Tanta mi sa at sønnen til kusina mi som er 5 mnder eldre enn lillegutt også fortsatt bruker bleie, han er altså 3 år og 8 mnd.
Gjest Skrevet 6. november 2007 #5 Skrevet 6. november 2007 Puhh godt det er noen flere mammar i min situasjon her . Selv er jeg födt 1970 og alle vi "hippi barna" var jo bleiefri för vi kunne gå ifölge min mor så hun synes det er håplöst at dattern vår enda går å tissser i bleien.
Vibbemor Skrevet 6. november 2007 #6 Skrevet 6. november 2007 Hei hei! Gutten min er 3 år og 3 mnd nå, han har hvert tørr på dagen i litt under 1 mnd nå. Han hadde absolutt ikke lyst til å slutte før, han brydde seg ikke i det hele tatt om han tisset seg ut, han fortsatte å leke med våt bukse/strømpebukse han. Plutselig en dag så løsnet det, veldig deilig!! Jeg tok han med da jeg skulle på do, også fikk han klistremerker. Etter ett par dager, så begynte han å gå på do selv. Tok 5 dager, så var klistremerkene glemt og gutten gikk på do alene uansett.
~~DoraDora~~ Skrevet 6. november 2007 #7 Skrevet 6. november 2007 Det er ingen grunn til å føle seg mislykket.... Min eldste sønn sluttet med bleie da han var 2 år, og 2 mndr. Men vi måtte ta på bleie hver gang han skulle bæsje... han sa i fra når han måtte bæsje...fikk blei på, bæsjet og så tok vi den av igjen med en gang( Han holdt på med dette til han var 3 år.) Min andre sønn er 3 år nå, og han har bæsjet på do siden han var to år...men slutte å tisse i bleia er han ikke klar for. Han kan holde seg uten bleie, og tisse på do omtrent hele dagen, men så gidder han ikke mer...og da går det rett i buksa. Jeg lar ham få regulere dette selv, og maser ikke. Bare oppmuntrer ham, og skryter masse når han prøver selv. Barna slutter når de er modne for det. Viktig å ikke mase på de, men bare oppmuntre og rose de når de prøver.
~~DoraDora~~ Skrevet 6. november 2007 #8 Skrevet 6. november 2007 ...leste forresten her om dagen, at barna er senere med å slutte med bleie nå enn da vi var barn, fordi nå er bleiene så behagelige i forhold til hva de var før. Og det er jo logisk ¨synes jeg:-)
miapia Skrevet 6. november 2007 #9 Skrevet 6. november 2007 På gutten min sin gruppe var det flere treåringer med bleie. De fleste sluttet etter de var 3,5 år.
Kjærlighet <3 Skrevet 6. november 2007 #10 Skrevet 6. november 2007 Jenta mi er riktignok ikke tre helt enda, men hun viser ingen tegn til å ville gå på potte eller do enda. Heller motsatt, hun blir krakilsk nærmest om en spør henne om hun skal gå på do. hun blir tre i desember, så er jo ikke lenge til:-)
olla Skrevet 6. november 2007 #11 Skrevet 6. november 2007 Guttungen her i huset var 3 år og 10 mnd da han slutta, det bare gikk ikke før, han var ikke klar. Jeg ble litt stressa, men fikk beskjed om å ta det med ro. Plutselig gikk det supert!!!
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 6. november 2007 #13 Skrevet 6. november 2007 gutten min fylte 4 år for 1 uke sia, og han hadde bleie på senest i dag.. han får ikke te å gå på do å bæsje.. så da kommer bleien på.. han sier heller ikke i fra at han vil bæsje.. han gjemmer seg og gør sitt fornødne..
Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 6. november 2007 #14 Skrevet 6. november 2007 Guttten min er født i september, han sluttet med bleier om sommeren før han fylte 4. Da var det varmt og fint og han gikk masse ute i bare shorts. Lettvint å dra ned å tisse der og da! Vi var i en større bursdag i juli, da hadde han et lite uhell som førte til at han måtte dra hjem sammen med pappa FØR kakene kom på bordet. Han fikk med sæ koldtbordet. Det var et sånt nederlag for han at siden har han vært tørr. Nå er han blitt 5 da.. Så vi fikk oss ett helt år uten bleieskifting før lillesøster ble født.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå