♥ Smurfen ♥ Skrevet 6. november 2007 #1 Skrevet 6. november 2007 Hei allesammen. I dag var jeg på tidlig ul, jeg trodde/tror jeg var 8uker på vei nå. siste mens den 9.sept. men legen fant ikke hjerteslagene og sa at det var ikke sånn han forventet å se fosteret på 8uker. fikk beskjed på å komme inn igjen for ny UL om to uker. Nå er jeg kjempe redd for at noe er galt og at legen min ikke sa det fordi han ikke ville jeg skulle bekymre meg. jeg vet jeg hadde siste mens den 9, men det kan jo være jeg er mindre på vei enn jeg trodde da. jeg vet ikke helt, det eneste jeg er sikker på er at dette ikke blir to gode uker Noen som har vært med på dette før?
Sunniva78 har to små Skrevet 6. november 2007 #2 Skrevet 6. november 2007 Dette har jeg også opplevd før, men husk at det IKKE er sikkert at det går samme veien for deg. Har du blødd noe, eller hatt farget utflod? Jeg var på UL i uke 8 etter farget utflod, og da hadde lille nurket stoppet å vokse i uke 6. Det var altfor lite, og ingen hjerteaktivitet. Synes det er rart du må vente i to lange uker... Prøv å få en UL på sykehuset om noen dager, eller en uke, da skal embryoet ha vokst merkbart siden sist. Håper det ender godt for deg, klemmer!!
♥ Smurfen ♥ Skrevet 6. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 6. november 2007 Takk for svar! det er bedre å få ærlige svar og være klar over at det kan være teng på at noe er galt! jeg har ikke hatt farget utflod eller blødninger da, men hatt en god del magesmerter.. dette kan jo være normalt, men det har vært sånn at det har vært ekkelt.. men da jeg ringte til legevakten sa de at det var nok ikke farlig så lenge det ikke var blødninger.. huff håper det går bra jeg og
Sunniva78 har to små Skrevet 6. november 2007 #4 Skrevet 6. november 2007 Så bra at du satte pris på ærlig svar. Vil jo ikke skremme, men greit å være forbredt på alt også. Hvis jeg var deg hadde jeg kontaktet legevakten om noen dager og krevd en ny UL, det er helt umenneskelig å gå slik å vente, uten å vite om nurket lever eller ei. Da får du heller legge på litt å si at du har hatt en liten blødning, hvis det er det som skal til. Det mener jeg virkelig. Masse lykke til, sender gode tanker!!
Micha.. Skrevet 6. november 2007 #5 Skrevet 6. november 2007 Det er pga dette du ikke skal gå på tidlig ultralyd!!! Hvorfor gikk du på det i det hele tatt da? Var det noe galt? Hvis ikke det var det så skaper tidlig UL ofte bare unødvendig bekymring... Det er ikke uvanlig å ikke finne hjertelyd rundt uke 8!!!!!! Det kan også ta opptil en uke før egget fester seg då det er godt mulig du er kortere på vei enn du har regnet ut, og da er det iallefall tidlig å ta UL. Hvis det ikke er noe blødning eller smerter så synes jeg du skal slappe av og ikke ta mer Ultralyder, og bli mer bekymret, det er iallefall ikke bra for spiren!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå