våken_om_natta Skrevet 6. november 2007 #1 Skrevet 6. november 2007 Da mener jeg sånn man kan ha til lunch eller middag, med f.eks. bacon, skinke osv...
MissAntrop Skrevet 6. november 2007 #2 Skrevet 6. november 2007 Jeg lagde faktisk pai i dag. For å gjøre det enkelt kjøper jeg ferdig paibunn. Forsteker den i ca 15 min på 200 grader. Steker bacon - ca 150 - 200 gr og heller over i paien. Lager så en blanding av 3 egg, 2 dl matfløte, salt og pepper, litt parmesan og revet ost. Tømmer over og lar det stå i ovnen i ca 25-30 min.
*Rutletutt* Skrevet 6. november 2007 #3 Skrevet 6. november 2007 Jeg har en knallgod skinkepai-oppskrift! Bunn 150g romtempr. smør 200g hvetemel 2ss vann Smuldre mel og smør - tilsett vannet og fåen smidig deig. pensle paiformen med smør og strø mel på. trykk paideigen ut i formen og pensle med litt egg. Prikk bunnen med en gaffel. Stekes midt i ovnen på 200 grader i 15 min. Fyll Visp sammen 3-4 egg ca 2 dl melk blandes i Bland så i revet hvitost sånn at røren blir passe tykk. skjær kokt skinke i strimler og ha i sammen med litt salt, pepper og gressløk. Fyllet helles over den halvstekte paibunnen og stekes midt i ovnen på 175 grader i 35-45 min (kommer an på hvilken ovn en har;o)). Serveres med salat
våken_om_natta Skrevet 6. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 6. november 2007 Litt sent ute jeg, men tusen takk for svar. Nå blir det pai:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå