metteflette Skrevet 6. november 2007 #1 Skrevet 6. november 2007 Jeg testet positivt på sukker idag:( Må tilbake imorgen og ta glukosebelastning. Jeg spiser noe søtt hver dag, vekta er normal og al annet er normalt. Er det sannsynlig med noe diabetes?? Tredje svangerskap, og forrige gang fant de også sukker i uke 39 og da gjorde de ingenting.. Har dere erfaring med dette?
Erisa* Skrevet 6. november 2007 #2 Skrevet 6. november 2007 hvis det er bare 1+ på sukker, så kan det vel like godt være av annen årsak enn diabetes, for nyrene virker ikke helt som normalt når man er gravid, slik at det plutselig slippes gjennom litt sukker. Svangerskapsdiabetes kan være veldig genetisk, så hvis andre i familien din har hatt det, så er det litt økt risiko. I tillegg er det økt risiko ved økt alder. Men du trenger ikke ta sorgene på forskudd, det er godt mulig at det er en annen forklaring på det sukkeret! Lykke til med glukosebelastningen!
metteflette Skrevet 6. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 6. november 2007 Takk for oppmuntrende svar. Jeg er ikke så bekymret , heller irritert for at jeg må tilbringe 2 timer på legekontoret på vonde stoler og ikke får spise og drikke fra morgenen av. Kommer til å ødelegge begynnelsen på dagen min for å si det slik... Men ingen i familien har hatt eller har diabetes, hverken ved svangerskap eller til vanlig. Får krysse fingrene for at det er jeg som er for glad i det søte til tider. Kom akkurat på at jeg spiser jo en del halsbranntabletter, er vel kanskje en del sukker i dem...
løve81 Skrevet 7. november 2007 #4 Skrevet 7. november 2007 jeg er i uke 32 og hadde +3 på sukker i urinen mandag, men fikk beskjed om å levere ny prøve i dag uten å spise noe søtt kvelden i forveien. Hvis det er utslag nå, regner jeg med jeg må ta glukosebelastning... Er +3 mye utslag?
Anonym bruker Skrevet 7. november 2007 #5 Skrevet 7. november 2007 Jeg var og tok sukkerbelastning i går har aldri fått påvist sukker i urinen. Er 30 uker på vei. Hadde 3,5 på fastende mage og 5,3 etter 120 minutter. Jeg ble kvelm og uvel. Måtte ut i luften og trekke inn kald luft av og til. Kjedlig å sitte der i to timer. Jeg måtte ta sukkerbelastning for jeg har em BMI over 27. Nye rettningslinjer fra 0108.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå