Gå til innhold

Dere som har venner både med og uten barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan har forholdet deres blitt til de ulike vennene etter at dere selv fikk barn?

Jeg opplever dessverre at en av mine beste venninner som ikke har barn selv sjeldnere og sjeldnere tar kontakt. Forstår det kanskje på en måte, at hun synes vi lever et helt annet liv enn før - visse begrensninger oppstår jo når man får barn. Samtidig synes jeg det er litt leit at hun ikke kan se at jeg faktisk kan synes det er hyggelig med barnefrie kvelder jeg også. Andre venner jeg har uten barn har taklet det mye bedre, virker som om de som er glad i barn og ønsker seg barn selv lettere tar del i livet vårt enn de få som ikke er så barnekjære. De av vennene våre som har barn har vi tettere kontakt med nå. Synes faktisk en av de største omveltningene ved å bli forelder har vært hvordan vennskap har forandret seg. Har fått både positive og negative overraskelser for å si det slik!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp slik her å! Det er liksom alltid vi som må invitere å ta kontakt! Vi har to stk med 15mnd mellom de så vi har ikke kunnet vært ute på byen å feste å slikt på ganske lenge. Vi ville ikke ha barnevakt før vi var ferdige med ammingen (men vi kunne jo treffes i helger på dagtid å slikt). Da hadde vi en stoor fest hvor vi samlet alle venner å sa i fra at NÅ måtte de gi beskjed når det var fest å slik for nå hadde vi mulighet til barnevakt å sånn! Har ALDRI hørt ett ord!! (men de var veldig flinke å invitere oss ut når jeg var gravid med nr 1 og når hun var nyfødt!!)

Fremdeles er det kun vi som tar kontakt (unntatt med veldig nære venner som alltid er her og som ELSKER unger og som er litt mere voksne i hodet kanskje).

Skjønner veldig godt hva du mener, men det går seg vel til når disse får barn! De tror vel vi er på en annen planet eller noe!

Skrevet

Tusen takk for svar :) Synes dette med venner faktisk har vært noe av det vanskeligste med å bli forelder, selve foreldrerollen trives jeg kjempegodt med :)

Skrevet

vi har mista veldig kontakta med mange, virker som om de bare vil drikke og være sammen med oss når vi har barnefri og kan drikke..

vi inviterer ofte folk hit på kort og asånn, og i begynnelsen var det ofte folk her, men dabba av i det siste..

savner voksen kontakt!!

Skrevet

Ja, kontakten har endret seg med noen venner.

I vår vennegjeng er alle i 30-årenene, så de som nå ikke har barn er enten ufrivillig barnløse eller har foreløpig valgt å vente.

Det er synd det er slik at man mister kontakt med noen, men er vel en naturlig utvikling som med så mye annet.

Skrevet

Dette kan slå ut i alle retninger.

Jeg mistet venner da de fikk barn og jeg fortsatt var

singel og barnløs. Det var bare jeg som tok kontakt

og de som ikke hadde tid. Til slutt sluttet jeg å ta kontakt!

Surprise suprise...

Etter en stund gikk det opp for dem at det var kanskje

litt drøyt å forvente at den ene single venninne skulle holde

kontakten alene med alle som fikk barn. Da ble de flinke

til å ta kontakt med meg igjen.

Forklarte at jeg var blitt lei av høye telefonregninger mm.

Nå som jeg har fått barn selv er jeg ganske bevisst på

ikke å glemme de som fortsatt er alene.

Sitter fortsatt noen venninner der ute jeg ikke har snakket

med siden jeg sluttet å ta kontakt. Regner med at de ikke

savner meg:o)

Skrevet

Jeg og min kjære har ikke barn, men vi har noen venner som har det. Det vi synes at er litt vanskelig, er at det vanligvis passer best å være hos de som har barn - og vi kan jo ikke invitere oss selv på besøk! Hvis vi skal være hos oss eller gå ut, må jo de ha barnevakt, og det er ikke bare, bare å be om barnevakt stadig vekk. De har jo andre de er med enn oss også, så de har jo liksom en viss kvote de føler at de kan be om...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...