Gå til innhold

Vurderer å ta permisjon fra utdanningen.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

og heller jobbe litt mer på ekstrajobben jeg har ved siden av studiet. Konsentrasjonsevnen er null komma niks under forelesningene og jeg sliter med å gjøre øvingene som er obligatorisk på studiet. Får vonde smerter i rygg og halebein etter en liten sittestund på kontorstolen. På jobben så slipper jeg i det minste å tenke så mye om arb.oppgavene siden de er så ensidige og lettvinte. Er det teit av meg å ta permisjon fra utdanningen og heller jobbe litt? Har falt så mye ut av pensum at jeg VET at jeg ikke vil bestå eksamene dette semesteret. Blir min førstefødte og terminen er april, og jeg er alene med min kommende gullklump.....Jeg går foreløpig bare på et årsstudium nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I ditt tillfelle hørtes det kanskje fornuftig ut. Du må gjøre det du mener er best? Snakk med en studieveileder først, kanskje får du noen tips, eller at de kan tilrettelegge mer for deg?

Du må iallefall tenke på hva som er best for din egen helse, og til lillegullet der inne.. bebin har det ikke noe godt når mor sliter...

Ønsker deg kjempemasse lykke til:)

Skrevet

Tusen takk for svar :) Lykke til med svangerskapet til deg og Bruden-07 :)

Skrevet

Du burde sjekke om du fremdeles har rett til fødselsstipend dersom du tar permisjon fra studiene. Jeg tror nemlig ikke man har det, for man må ha hatt rett til og fått stipend de siste seks månedene før fødsel om man skal få innvilget fødselsstipend. Kjedelig å miste retten.

Er for øvrig også student og har termin samme måned som deg ;)

Skrevet

Eventuelt hvis du jobber mye så får du jo foreldrepenger i stedet for stipendet så da spiller ikke det så stor rolle. Jeg hadde også snakket med studieveileder eller en annen rådgiver om det, det er mye rare regler ute og går som en bør passe på.

jeg er også student og har termin i april:-)

Skrevet

Du kan jo også be om å bli sykmeldt fra studiene da, hvis du mister retten på fødselspenger om du tar permisjon..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...