Mamsen til Pjokken Skrevet 6. november 2007 #1 Skrevet 6. november 2007 Jeg husker at jeg ble spurt om jeg ville ha klyster, men en venninne fortalte med at hun ble så dårlig av den så jeg takket nei. Fikk inntrykk av at jordmor gjerne ville at jeg skulle få det, er det for å slippe å se bæsj når det trykkes eller hva? Hvor vanlig er det egentlig..?
Gjest Skrevet 6. november 2007 #2 Skrevet 6. november 2007 jeg ble spurt om jeg ville ha, men jeg takket nei for jeg hadde bæsjet:) hehe
It's all about me Skrevet 6. november 2007 #3 Skrevet 6. november 2007 Var ei JM som prøvde å bære meg ut av senga for å ta meg med på do for å få det. Da klikket jeg nesten, hadde jo bestemt meg for å ligge der til det gikk over av seg selv eller jeg fikk KS.
Gjest Skrevet 6. november 2007 #6 Skrevet 6. november 2007 Hadde skrevet i ønskebrevet at jeg ville ha det. På 4 cm sa jordmor at nå skulle jeg få klyster. Sa til henne at jeg ville ikke ha allikevel, trodde ting kom til å gå altfor fort da. Hun så litt rart på meg, men heldigvis for at jeg takket nei, for 25 minutter etterpå hadde jeg pressrier...
snartgift.no Skrevet 6. november 2007 #7 Skrevet 6. november 2007 Jeg fikk begge gangene. Tror det er rieforsterkende for jeg har hatt kjappe fødsler, og riene har økt veldig etter klysteren. I tillegg er det greit å ha så god plass som mulig når babyen skal ut:) Og de som sier at alle bæsjer på seg under fødselen uansett klyster eller ei - det var ikke en flekk på beskyttelseslakenet mitt. Jormoren kommenterte det med å si at dette kan jo bare ligge her til neste mann. (Hun mente det selvsagt ikke bokstavelig..)
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 6. november 2007 #8 Skrevet 6. november 2007 fikk ikke.. og ingen spurte heller.
Gjest Skrevet 6. november 2007 #9 Skrevet 6. november 2007 jeg ble spurt og takket JAAA. hadde lyst til å ta det, livredd for å bæsje på meg..... eller på jordmoren/legen blir vel mer riktig:) syntes ikke det var så ekkelt som alle sier jeg... føles jo likt som n¨r man må på do... eneste var at det var litt rart å ha rier samtidlig:) hihih men så gikk det ganske fort fra jeg fikk klyster til jeg hadde 8-9cm da... men da sa det stopp gitt. men det er jo en annen grunn da... men det hadde sikkert gått likefort selv om jeg ikke hadde tatt det:) (skrev det siste siden noen mener klyster er rieforsterende;) )
våken_om_natta Skrevet 6. november 2007 #10 Skrevet 6. november 2007 Jeg fikk fordi planen var å føde i badekar, og da må man ta.
Gjest Skrevet 6. november 2007 #12 Skrevet 6. november 2007 Jeg fikk tilbudet, men takket nei, siden jeg bæsjet før jeg dro hjemmefra:) Med begge to!
sofen78 Skrevet 6. november 2007 #13 Skrevet 6. november 2007 Jeg ble spurt og ville ha, var redd for å bæsje på meg :-). Syntes det var litt tryggere å presse da jeg visste at jeg var heelt tom. Hehe.
BettyBoob Skrevet 6. november 2007 #14 Skrevet 6. november 2007 fikk ikke sp.mål om det, men skulle gjerne hatt det! jeg tenkte jo ikke akkurat på å spørre om det selv der jeg lå og vrei meg....
ano`num *17.03.10* Skrevet 6. november 2007 #15 Skrevet 6. november 2007 Fikk til førstemann. Ble satt i gang, og ting fungerer vist best om tarmen ikke er full. Jeg har også fått beskjed om at det hjelper fødselen i gang, eller frem! Men til andremann fikk jeg ikke. Hadde ikke særlig ønske om det heller. Da startet fødselen av seg selv. Gjekk fort begge gangene her.
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 6. november 2007 #16 Skrevet 6. november 2007 Jordmora trodde jo ikke engang at jeg var i fødsel da jeg fødte snulla...så det var litt seint å ta klyster når jeg hadde 10 cm! Bra det, for å sitte på do frista ikke akkurat. Bæsja på en pressrie, og det gikk jo bra. Så med vesla gadd jeg ikke ta, og ta bæsja jeg faktisk ingenting under pressriene, men pressfasen gikk jo veldig fort.
LadyLuck & Skrevet 6. november 2007 #17 Skrevet 6. november 2007 de prøvde, men det gikk ikke, så ja fikk, eller blir det nei?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå