Gå til innhold

hvor mye gir man til barnevakter??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er bare 3mnd,så det er ikke aktuelt ennå.

Men når han blir eldre og vi ønsker oss ut en kveld, så vil vi ha min kusine på 16 år som barnevakt.

Lurte da på hvor masse penger skal hun få for det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke godt å si, men når jeg var barnevakt for to stk (en på ca. 2 og ei på runt 5-6) da jeg var på den alderen fikk jeg 200,- per kveld. Litt mer hvis foreldrene var ute seinere enn 21. Da innebar det aktivisering, kveldsmat og legging. Så synes kanskje 100-150,- er passende når det er snakk om en unge. Om hun har sittet barnevakt andre steder kan dere jo spørre hva hun fikk der?

Skrevet

oki,takk for svar.

Tenkte noe sånt jeg også,og så kjøpe inn mat og litt snop til hun...

Skrevet

beklager å hive meg på samme tråd, men hva betaler man om du har noen som sitter etter at barnet har sovnet, hvor mange timer er en kveld ut i fra betaling?

Skrevet

Jeg vet ikke....noen andre???

Vil liksom ikke fornærme de som sitter barnevakt med å gi for lite.

Skrevet

det går jo an å spørre hvor mye de "tar" for en kveld - mange av barnevaktene sitter jo flere steder.

Skrevet

Vi gir vår barnevakt 300 kr for 5 timer ca kl 19-00. da har babyen allerede sovnet når hun kommer, så hun bare sitter der og leser.

Skrevet

Jeg har selv vært aktiv barnevakt opp gjennom årene. De fleste barnevakter tar det de får....

Personlig mener jeg dere skal tenke gjennom følgende når dere betaler barnevakten:

- Hvor mange barn?

- Innebærer det legging av barna med mating etc., eller er barna allerede kommet i seng?

- Hvor mange timer er det snakk om?

- Hvor sent blir det? (Har dere planer om å dra ut på byen, og barnevakten blir sittende til laaangt på natt, så synes jeg dette må belønnes til banevakten med litt mer penger enn dersom du trenger barnevakt en ettermiddagsstund.)

Jeg vil foreslå å betale ca. 30-40 kr. timen til en barnevakt som kommer etter at barna er lagt.... Det blir 150-200 kroner for 5 timer. Det synest jeg en barnevakt fortjener en senkveld.

Har selv opplevd å blitt sittende fra 18.00 om kvelden til 6.00 om morgenen, og fått 150 kroner for det. DET ER KJIPT! Det er snakk om 12 timer altså!

Ellers har gjerne erfarne barnevakter med seg litt brus og en bok eller en film, men det er alltid kos for en barnevakt med f. eks. en pose potetgull og litt brus. Kanskje finner dere til og med fram ett par filmer dere har liggende som hun/han kan få se ;o)

Gjest Ut på tur
Skrevet

Hadde jeg vært 16 år tror jeg ikke jeg hadde giddi å sitte barnevakt for 30 kroner timen, tror jeg skulle hatt 50. 16 åringer kan jo få seg mye bedre betalte jobber.Jeg synes ikke det er så ille å betale 300,- for en kveld jeg.

Skrevet

Jepp, det med mat og snop er viktig, syntes det var stas jeg å kunne se tv og spise snop når jeg var barnevakt :) Etter de hadde lagt seg selvfølgelig... synes på et vis at 100 kr er greit om det bare er å sitte der etter at barnet har lagt seg, det er jo et ansvar likevel, spesielt om barnet våkner. Og 50 kr i dagens samfunn er jo egentlig ingenting, også om man er fornøyd med barnevakten er det jo greit å gjøre det litt attraktivt for henne å være der da. Og det er jo lettest med bra betaling. Skal man regne timesbetaling innbiller jeg meg det var snakk om rundt 30 kr timen den gang jeg satt. Høres lite ut, men... skal man ha barnevakt blir det vel i dyreste laget å betale på hundrevis av kroner for en hel kveld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...