Gå til innhold

Lurer på noe ang. sykemelding!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei venninne som ringte og var ganske hissig på legen hun hadde vært hos idag (ikke fastlegen), hun er gravid med nr. 3 og er fryktelig trett og sliten for tiden, får vondt i hodet når hun stresser osv. Hun ringte igår for å få time, fikk time idag, igår sa legen til henne at hun skulle holde seg hjemme å ta en egenmelding!! Hun møtte opp hos legen idag og fikk sykemelding som gjelder ifra imorgen!!!!! Trodde ikke det skulle være sånn, greit at ikke legen kan tilbake datere sykemelding, men hun skal vel sykemelde fra den dagen du møter opp å ikke dagen etter, eller har vi misforstått helt?? Så hun fikk beskjed av legen å gå på jobb å jobbe kveldsvakten sin ikveld!!!!!! Rar lege det der, eller??

Hun hadde også fått beskjed om at det var ikke en sykdom å gå gravid, så hun kunne vel bare hvile når hun kom hjem fra jobb!!!! Det er ikke lett med en 3 åring og en 5 åring i hus!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan få sykemelding fra den dagen man tar kontakt. Enten ved personlig oppmøte, eller ved telefonkontakt

Skrevet

Da jeg var i samme situasjon tilbakedaterte til og med legen til da jeg begynte 3dagersen.

Skrevet

Hadde dere nevnt hvordan dere var blitt behandlet av vikar legen til fastlegen??

Hun er litt i tvil om hun skal si det til fastlegen eller ikke, jeg mener at fastlegen bør få vite det!!

Synes igrunnen legen idag var direkte frekk med henne!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...