litlegullet Skrevet 6. november 2007 #1 Skrevet 6. november 2007 Det hele startet søndag 21.10 på kvelden. Jeg hadde vondt i magen og ryggen. Så begynte jeg å få vondt i hodet, merket mest i pannen. Tenkte på sv. forgiftning så jeg ringte føden. Fikk beskjed om å komme inn for en sjekk.. De kjennte på magen, jeg lå me CTG og tok en urinprøve og blodtrykk.. De fant ikke noe, så fikk bare beskjed om at det var nok bare hodet som var godt festet, derfor fikk jeg vondt i ryggen. Så vi reiste hjem igjen. I løpet av natta hadde jeg mye vondt, trodde det var sterke kynnere. For jeg hadde hatt kynnere leenge. og de hadde vært vonde. Men nå var de litt vondere. Fikk ikke sovet noe særlig. Samboeren min reiste på jobb i ca 6.30 tiden på mandag. Jeg tenkte: Nå MÅ jeg få sove litt.. Men neida.. Fra kl. 07.00 kom riene hvert 10 min. Ringte til min mor i 12 tiden og klaget på smerter. Det gjorde jo så vondt..Prøvde å ta meg et bad for å vekk litt av smertene, men det hjalp ikke. Riene kom oftere rett etter badet. Ca hvert 4 min.Men gikk så over på 10 min igjen. I 14 tiden ringte min mor til meg å spurte om hun skulle komme å være hos meg. Så jeg ikke var alene. Det takket jeg ja til.. I 15-tiden kom riene hvert 7 min. Mora mi sa at jeg burde bevege meg litt for å få mer gang på det hele. Så jeg la på senga til Adele, pakket bagen helt ferdig. Så i 16-tiden kom riene hvert 5-6min.. Ble litt urolig for sambo måtte jobbe til 18.00.. Men i 17 tiden kom riene hvert 4 min. Så kl. 17.40 ringte jeg sambo å sa at han måtte komme hjem med en gang. Han kom hjem og vi reiste inn på sykehuset.. Så vi kom der ca 18.30. Ble sjekket å hadde 2-3cm åpning. Etterhvert ble smertene helt forferdelige. Jeg ba om lystgass, men det ble jeg så kvalm av at jeg kasta opp. I 22-tiden klarer jeg ikke mer å ber om epidural. Men den virker ikke med det første. Riene er så sterke og det gjør fortsatt vondt, så de setter opp dosen litt. Etter en stund kjenner jeg ingenting, jeg mister følelsen i bena. Klarte ikke gå på do engang. Måtte gå i sånn "prekestol" for å holde meg oppe. Kl. 01.00 setter de dosen ned for at jeg skal kunne kjenne når riene kommer. Men det gjorde så vondt at de satt opp dosen igjen 02.00. Men det hjalp ikke. Så jeg fikk nok bare ha det litt vondt. Jormor tok vannet på meg. Men det varte og rakk. Jeg presset i 1 time. Men hadde ikke krefter igjen til å presse. Så fant ut at vi måtte få henne ut med sugekopp/vakum. Klokka 06.03, den 23.10, var ENDELIG den nydelige jenta mi ute:) Terminen var 01.11.07,men jenta mi kom 23.10.07, 9 dager før termin. Vekt:3312 Lengde:48cm Hode:34 Nå nyter vi bare dagene hjemme..
Heiaar har blitt 2-barnsmor Skrevet 6. november 2007 #2 Skrevet 6. november 2007 Hørtes ut som en tøff fødsel, men gratulerer masse med jenta di. Koooos dere masse
Bea har snart 4 barn? Skrevet 6. november 2007 #3 Skrevet 6. november 2007 Gratulerer med lille Adele...............Kosa deg masse med henne
nixfix:) Skrevet 6. november 2007 #4 Skrevet 6. november 2007 åh hørtes litt tøft ut!! forstår godt mangelen på krefter som du beskriver at du hadde på slutten.... men flink va du;)
PlinkiPlonk Skrevet 6. november 2007 #5 Skrevet 6. november 2007 Gratulerer med jenta, tenker der er stolte:) Stakkar for en tøff fødsel, fikk vondt av deg. Selv venter jeg nr 3 i april, og fikk en gutt i april i år. Men kan trøste deg med at nr 2 går det mye letter med.
litlegullet Skrevet 7. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 7. november 2007 Tusen takk alle sammen. Det var en litt tøff fødsel. Og jaffal lang.. Men var godt når det hele var over.. Og at jeg nå bare kan nyte det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå