Gå til innhold

Hvor lenge brukte dere bæremeis?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har to barn nå, gutt på 8 måneder og jente på 3 år, har kjøpt hytte på fjellet og kommer til å gå en del turer. Gutten på 8mnd elsker bæremeisen. Det er begrenset hvor langt jenten på 3 orker å gå. Lurer på å kjøpe en bæremeis til.Hvor gammel var deres barn da dere sluttet å bruke bæremeis?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

opp igjen, må da være noen her som er ute om dagene og som har erfaring med bæremeis.........eller er det bare sofagriser her inne...

Skrevet

Minsta sitter fortsatt i meis på lenger turer, hun er rett over 2 år.

Eldstemann er 7, 5 år. Med han vente vil ham fra tidlig av å gå langer turer. Så han gikk fint turer på over en mil da han var 3 år, og skiturer på 3 mil da han var 5 osv., så det er litt hva de blir vant med også.

Men jeg har en venninne som har to barn det er 15 mnd mellom. De satt i meis til de var 4 oog 5 år tror jeg. De satt også veldig lenge i vogn. Nå er de ganske små da, og ikke så tunge å bære på. Men der følte jeg det var mer egen komfort fordi det ble mer praktisk for foreldrene.

Jeg tror maksvekten på bæremeis er 17-18 kg, så kommer vel også litt an på hvor tungt barn du har.

Skrevet

takk for svar. jenten er snart 16kg, flink å gå, men er bare 3 år og har barneastma så vil ikke presse henne for mye heller

Skrevet

Kanskje de der joggevognene som virkelig er ment for terrengbruk hadde vært noe? De tar i hvert fall flere kg. enn en bæremeis vet jeg.

Blir jo litt annerledes når man har astmabarn da. Da tror jeg kanskje jeg ville gått for en meis til om dere ikke kan bruke joggevogn. Men det blir kanskje tungt for dere å bære?

Skrevet

fraråder bæremeis og anbefaler ergobæreselen....best for både lite og stor..kan bruke den så lenge man makter å bære barnet..opp til 3-4år har jeg sett. Jeg bruker min ofte...både til minsta på 6 mnd og vesla på 2 år..

Skrevet

bæremeis har aldri vært i bruk her i huset. går på stier der det er tilrettelagt for barnevogner og små føtter

forøvrig er gul-grønn-brun-gusjerar en fin farge.

Skrevet

Har en 3 åring og ei tulle på 5 mnd.

Småen brukte bæremeisen sist i fjor da han var ca 20 mnd.

Etter det ble det ikke så mye turgåing siden jeg ble sengeliggende.

Men han er hjertebarn og har barneastma.. Men jeg tror vi heller ville satset på en lett terrengvogn enn å bære en tung unge på ryggen.

Kommer så klart litt an på hvor dere skal gå.

Jeg blir nok ikke friskmeldt på en god stund, så det er mulig ikke den bæremeisen blir brukt noe særlig mer.

Blir nok heller brukt til snuppa på kortere turer på hytta til sommeren når pappaen går med de alene. Og da går de ikke lenger en at småen orker å henge med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...