Gå til innhold

Fler med problemer med do-besøk etter fødsel?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fødte for 6 uker siden og det tok en ukes tid før jeg fikk kommet ordentlig på do.

Det gikk veldig bra, men ble veldig hard i magen så jeg begynte å blø og det var veldig vondt å gå på do etterpå.

Hadde det sist jeg født og, men da gikk det over etter en 3 ukers tid. men dette blir bare værre og værre.

Etter jeg har vært på do må jeg ligge helt stille en times tid for at det skal trekke seg tilbake. Det er skikkelig smertefullt.

Var hos legen siden alle kremer jeg har prøvd ikke fungerer.

Han sa jeg hadde noe som han kalte analfissur og ga meg en annen type krem.

Hvis ikke denne heller gav noe virkning, må jeg operere.

Det har jeg ikke lyst til!!!

Noen som har noen råd hvordan jeg skla få det til å gro der nede.

Desperat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Håper du har fått med deg at det finnes et annet innlegg om samme problem her på siden: http://www.dinbaby.com/forum/thread/10934000

 

Det skal mye til for at du må operere. Jeg har hatt sprekk nå i over 2 år. Legen på siste kontroll mente at det ikke var nødvendig å operere selv om sprekken ikke har grodd. Det kommer an på hvor stor og betent sprekken er etterhvert vil jeg tro. Det roer seg etterhvert. I tillegg til rådene i den andre tråden vil jeg si at salven Ac3 Comfort kan anbefales. Den koster litt, men er verdt pengene. Den demper smertene. Kan sikker brukes i tillegg til Nitroglyserinsalven du fikk av legen.

 

Og en annen ting som slår meg: Det virker som om det er en vanlig plage å få skikkelig forstoppelse etter fødsel. Hvorfor kan ingen "advare" om dette når man kommer inn på sykehuset og sier at man også har vært forstoppet i ukevis før fødsel? Hvis noen hadde fortalt meg at jeg måtte drikke Dupholac for å forhindre hard avføring så hadde jeg gjor det. I slike tilfeller hjelper det ikke å spise pære for "å få igang" magen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd den og og den fungerte en liten stund, samtidig med laktulose.

Etter en stund sluttet jeg å spise for jeg visste hvor smertefullt det var å gå på do.

til slutt orket jeg ikke mer og gikk til legen igjen, som henviste meg med en gang til spesialist.

Dagen etter kom jeg inn, for det hastet litt kan man si..

Ble operert samme dag.

Det var så trangt at han ikke fikk inn en lillefinger engang.

Så ikke rart det har vært vondt, når jeg presset opp muskelen ved hvert toalettbesøk.

Han klipte over muskelen,fjernet noen fiber og spaltet opp endetarmen hvis jeg forsto det riktig.

Hos meg hadde det ikke grodd, hadde 2 sprekker og hadde prøvd alt.

Nå er det ikke vondt å gå på do, bare litt ubehagelig etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...