Gå til innhold

Sambo 39 og jeg 32 år..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter litt med å få han med på babyplanlegging.. (hører altså ikke til her inne).. Men tenkte å ta dette opp med dere siden dere er 35+ og kanskje har kjent litt på kroppen at 'klokken tikker':) Trenger noen fornuftige råd og tips til hvordan nærme meg samboeren min. Han vil ha barn men syns det er litt skummelt og stort ansvar som han sier. Jeg er ikke i tvil om at det er han jeg vil ha som far til mine barn. Vi har et fint forhold og har vært sammen i 3 år. Men det er alltid jeg som tar opp temaet og blir litt deppa av det.. Noen som har vært i samme sko?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Been there, done that.

Gubben min ville ikkje ha barn da vi vart saman, men eg tenkte han kom til å ombestemme seg etter ei tid. Åra gjekk utan at eg fekk somla meg til å setja hardt mot hardt (det passar jo eigentleg aldri heilt å få barn), og da eg omsider gjorde det, var vi alt på overtid. Nå ser det ut som det er for seint. Eg har passert 45 år, og rett nok har eg greidd å bli gravid to gonger, men spontanaborterte begge gongene.

Det beste rådet eg eigentleg kan gje er: IKKJE VENT FOR LENGE. Du blir mindre fruktbar for kvart år som går, og sjansen for at noko er gale aukar dramatisk mot slutten av 30-åra. (Det liker vi gamle damer dårleg, men slik er det nå). Du må vera tydeleg på at du vil ha barn OG at du vil ha han som far til barnet/barna. Det er du som kjenner han, og det er ikkje lett for meg å vite kva som verkar av smiger eller truslar, men eg kom til slutt med eit ultimatum: ver villig til å få barn med meg eller flytt. Han vart buande.

Lykke til!

Skrevet

Hei.

Du har forsatt noen år igjen vhor du kan bli gravid. Jeg var 37 da jeg begynte med prøverør og fikk flott resultat med mange egg+graviditet tross min alder. Vet og mange som har blitt gravide i en alder av 40+ men alle er jo ulike der . Noen er mer fruktbare enn andre.

Men i og med at de mann begynner å fra på årene så bør dere jo ikke utsette dette i for mange år.

Dersom dere er samstemte med at dere vil ha barn bør der begynne prøvingen nå. Det er ansvar å ha barn ja....men og mye glede. Det dere må finne ut er om dere virkelig vil ha barn. utifra det du skriver virker det ikke som han er klar for å ha barn. Trist hvis dere ikke møtes til enighet om dette temaet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...