Gå til innhold

Kuldekrem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har en god kuldekrem til baby å anbefale?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ceridal

Skrevet

da er det jo merkelig at man bruker det i barnehagene rundtomkring :-P

Skrevet

Da skal jeg se på de linkene. Hva slags krem anbefales da?

Skrevet

Hm. Har liksom gått meg hus forbi, dette.

I hvilke situasjoner/ hvor kaldt skal det være for å bruke kuldekrem, da? Trengs det egentlig om baby er varm på resten av kroppen?

Skrevet

eldste min går i naturbarnehage, der bruker de det på vinteren siden de er ute hele dagen, er viktig å beskytte huden til de små

Skrevet

Jeg får bare den siste av de tre linkene til å fungere.

Men hva slags ansiktskrem bruker dere som ikke bruker kuldekrem, på vinteren? Sønnen min har ikke hatt behov for å smøre ansiktet før, men nå som været er kaldt og luften er tørr, blir han tørr i huden.

Skrevet

Jeg ville heller brukt en skikkelig fet fuktighetskrem, som f.eks. Elisabeth Arden 8 hour Cream :-) Om du skal bruke kuldekrem er det viktig å IKKE bruke en som inneholder vann, da vannet fryser ved kalde temperaturer, og derfor kan gjøre mer skade enn godt :-)

Skrevet

a-creme er jo stappfull av parabener da, så den ville jeg ikke brukt i ansiktet, ikke på en baby i det hele tatt... :-/

Skrevet

Det at det brukes i barnehagen er ikke noe særlig godt argument for at det er bra å bruke kuldekrem, det betyr bare at personalet ikke har fått med seg at man ikke bør bruke det. Jeg har større tillit til hudleger som uttaler seg om saken...

Skrevet

Da temaet var oppe på Puls på NRK for noen år siden (mener å huske det var der) ble det anbefalt å bruke en helt vanlig fuktighetskrem men å sørge for å smøre den på minimum 20-30min før man går ut sånn at alt vannet i den hadde fordampet fra huden. Da holder man huden myk, samtidig som svette får sjansen til å fordampe fra huden mens man er ute, istedet for å bli stengt inne og kanskje gi forfrysninger.

Hvis du googler på kuldekrem og forfrysninger så får du flere treff med informasjon om dette.

Skrevet

off..høres jo ut som om alt er farlig.....

Skrevet

Anbefaler ceridal. Den innholder ikke vann, så den kan du trygt smøre på rett før de går ut. Babyer som bare ligger i vognen å ikke får kulde i ansiktet sitt trenger ikke kuldekrem, men det ser du raskt på babyen å da. Blir den rød å tørr når den har sovet eller vært ute kan det være lurt å smøre på den kuldekrem neste gang. Var så uheldig å forfryse kinnene til datteren min da hun var baby, sliter med det enda hun. Så hun må ha kulekrem bare det blir litt kaldt ute.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...