Gå til innhold

Noen som har tatt laparoscopi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok en laparascopi 12.09.07.Jeg har vanligvis sykluser på 27-29 dager. Og skulle hatt mensen ca 3 oktober. Men pga dette ingrepet ble syklusen min forskjøvet, så jeg fikk ikke mensen før 11.10.07. Helt normalt i følge gyn. Men det jeg lurte på er om syklusen min skal være tilbake til samme gamle denne gangen, eller om jeg må belage meg på å gå over tiden denne syklusen også.

Noen som har erfaring med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter litt og håper noen kan svare.. :-) Jeg hadde lap 25.09, gikk noen dager over tiden på første mens... For et par dager siden, på min dag 14, kom det en liten blødning.. Veldig uvanlig til å være meg... Men jeg venter som du, på 2 mens.. Så jeg kan igrunnen ikke svare deg på det du spør om..

Skrevet

Heisann!

Jeg tok lap den 22 sept. fikk mensen etter det 6 okt. så ikm skulle egentlig vært 3 november :)

Jeg har omtrent aldri hatt mensen av meg selv så kan egentlig ikke svare på spm ditt. Men det virker som om noe har begynnt å funke siden jeg fikk mensen av meg selv bare to uker etter lap. Jeg har enda ikke fått noe tegn til mensen og er ganske spent på dagene fremover!!

Fikk post eggl test lørdag 20 og mandag 29 okt. Ganske merkelig.

Har lest en del på nett om syklus etter lap. Har fått inntrykk av at syklusene blir kortere/normal..

Skrevet

huffff....jeg skal ha lapp snart,venter bare på timen i posten..gruer meg så utroooolig mye...ingen ting er galt med meg eller samboer,så derfor vil de inn å ta en lap for å se om de kan finne ut noe mere.

ble dere veldig dårlig etter opperasjonen og tok det lang tid før dere kom dere igjen?

og fant de ut noe etter lap?

klem

Skrevet

Kan ikke si at jeg var veldig dårlig etter lap, men det gikk noen dager før jeg fungerte som normalt. Klarte ikke å stå så mye oppreist, blei svimmel og kvalm av det+ at det strakk litt i såret. Når jeg tok lap fant de litt endometriose som de fjernet når de først var "der inne". Fant ellers ingen ting feil.

Men kort oppsummert mener jeg at lap ikke er så mye å grue seg til, og jeg er egentlig veldig pysete ;)

Men tror dette er veldig individuelt så jeg kan bare snakke av egen erfaring. Var kjempe fornøyd med sykepleiere og leger, de var bare så søte alle sammen. Hvor skal du ta lap?

Skrevet

Jeg var også kjempe nervøs før operasjonen!! Har aldri vært på operasjonsbordet før. Det gikk kjempe fint!! Ikke noe særlig vondt etterpå. Gikk tur dagen etter :) De "brente" på eggstokkene mine.. høres kanskje værre ut en det er. Jeg har noe som heter pco, ifølge legen var alt helt fint inni der men hun brente bare sånn for sikkerhets skyld :)

Lite tips, ha på deg en truse som er løs i strikken og kjempe god..

Det er ingenting å være nervøs for!!!!!!! :) :) Lykke til!

klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...