Gå til innhold

Gravid i 1.tr og skal til Egypt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen gode råd og tips? Erfaringer fra samme sted? Veldig usikker på alt. Har visst blitt litt mer "pysete" med årene... Det er ikke aktuelt å avbestille turen. Må bare gjøre det beste utav det. Man kan jo ikke bure seg inne for det om man er gravid heller... Men noen forhåndsregler finnes jo....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var i Egypt i 1.tri med førstemann, hadde med meg desinfeksjonssprit til å vaske hendene, spiste ikke frukt og var nøye med at maten var gjennomstekt.. Vann på flaske.. Spiste heller ikke kylling, jeg innbilte meg at det var lurt å ligge unna den.. Tror håndhygiene er viktigst her.. Badet jevnlig for å ikke bli for varm.. :)

GOD TUR!!

Skrevet

Kjenner VELDIG mange som har blitt matforgiftet i egypt... Vet ikke hvordan en skal unngå det, men kanskje være kresen på spisested?

Skrevet

Jeg var i Egypt med kjæresten for ca to år siden, og vi fikk begge skikkelig magesjau der nede. Vi var veldig forsiktige med f.eks. salat og passet på at kjøttet var godt stekt, men ble dårlige likevel. Vi var egentlig ikke særlig begeistret for maten der nede, så vi spiste ikke så mye heller.

Hvis jeg skulle reist dit nå som gravid, ville jeg vært rimelig forsiktig med hva jeg spiste av sånne "utrygge" matvarer. Det er nok også smart å ha med desinfeksjonsmiddel/servietter (selges på apoteket) + tørre servietter (kleenex el.l.) fordi det ikke alltid er så mye dopapir på doene der... Husk at spesielt mynter og sedler er bakteriebomber!!

Ellers får du bare ha en riktig god tur, og prøve å nyte turen fullt ut! Det finnes masser av mat du kan spise selv om du skal være forsiktig.

Skrevet

En ting som mange blir dårlige av er isbiter, de fryser av vann rett fra krana og bakteriene dør slettest ikke i fryseren, de går kun i dvale.

Skrevet

Tusen takk for mange gode tips :o) Ikke fullt så skeptisk lenger :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...