Süsse Skrevet 6. november 2007 #1 Skrevet 6. november 2007 Vi har oppdaget at tidligere eier av eiendommen her har dumpet söppel ned en liten dal 20 meter fra huset. Det er alt mulig og selvfölgelig ikke lov. Vi fikk ikke opplysning om dette og saa det selvfölgelig ikke paa visning eller ved kjöp, pga av snö. Tidligere eier er ikke interessert i aa fjerne det. Han er ferdig med det fordi han kastet det! Har snakket med kommunen og megler og de sier begge at neste steg er advokat for aa faa det fjernet. Ville dere gjort det? Eller sett stort paa det og kjört det unna selv? Det er sikkert et lastebil-lass tilsammen.
Gjest Skrevet 6. november 2007 #2 Skrevet 6. november 2007 Slikt kan være nokså dyrt da. Vi hadde en container i fjor, ikke den største typen og den var langt fra full. Kastet materialer etter bygginga, og det kostet oss i overkant av 4000,-
Gjest ->>- Skrevet 6. november 2007 #3 Skrevet 6. november 2007 Anmeldt ham for forsøpling etter forurensningsloven (§28) vedlagt dokumentasjon (gjerne en skriftlig innrømmelse av at det er hans søppel, om dere har noe slikt), og håpt på at det lokale politiet hadde lite å gjøre og dermed gadd å ikke henlegge saken. Ryddet selv om det tok vanvittig lang tid. Neppe giddet å lage noen sivil tvist ut av det.
Süsse Skrevet 6. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 6. november 2007 Hvis vi allikevel skal rydde selv og betale for aa bli kvitt det, skjönner ikke jeg hvorfor vi skal gidde aa anmelde han?
Gjest ->>- Skrevet 6. november 2007 #5 Skrevet 6. november 2007 Dersom politiet gidder å gjøre noe med det vil jo han måtte rydde eller bekoste opprydning. Dersom det tar sykt lang tid eller de ikke gjør no' hadde vi nok ryddet selv, og tatt vare på kostnadsdokumentasjon i tilfelle det skulle bli aktuelt å la ham betale likevel. Advokatkostnader blir fort så høye at de hadde vi nok ikke tatt risikoen på, men dere kan jo - om politianmeldelse ikke fører frem - forsøke å trekke ham for konfliktrådet.
nickoline og supermann Skrevet 6. november 2007 #6 Skrevet 6. november 2007 jeg ville resit til søppelplassen og forklart situasjonen. kanskje dere kan få levere det gratis. hvis de tar i mot gratis hadde jeg ryddet det selv.... for mye styr å gjøre noe annet.
Süsse Skrevet 6. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 6. november 2007 Det er det som er i mine tanker, nickoline, men jeg blir saa forbanna naar slike folk slipper for billig unna.
Gjest Skrevet 6. november 2007 #8 Skrevet 6. november 2007 Rydd i hans navn og la regninga komme dit. Vel, ville hørt med noen offisielle personer om det er lov, først da... Men dersom han har innrømmet at det er han som har kastet det så...
Anonym bruker Skrevet 6. november 2007 #10 Skrevet 6. november 2007 Oppsøke vedkommende søppeltryne å banke likskiten ut av han!!! Bare si i fra, så sender jeg Trollapatruljen hjem til deg:-)
Anonym bruker Skrevet 6. november 2007 #12 Skrevet 6. november 2007 Har ikke du lært deg å holde kjeft tjukka:-)
Darth Vader Skrevet 6. november 2007 #13 Skrevet 6. november 2007 Det er sjelden at man får dekket utgifter under 10-15 000 når det er tvist etter et boligkjøp. Sånne utgifter går ofte under hva man må regne med. Og har selger eierskifteforsikring så vil jeg nesten si det er håpløst å prøve på så lave beløp. Det eneste dere kan vinne frem på - tror jeg - er forsøpling. Og oddsen er vel liten for det også. Med andre ord: Jeg hadde leid en lastebil og kjørt det bort selv.
Süsse Skrevet 6. november 2007 Forfatter #14 Skrevet 6. november 2007 Vi ordner sikkert med söpla selv. Til syvende og sist blir det sikkert enklest. Dr. Yppert - send de der vennene dine etter han!
Gjest Skrevet 6. november 2007 #15 Skrevet 6. november 2007 Det tror jeg kom an på hvilken uke i måneden det var snakk om å ta avgjørelsen...
Happy Ignorant Skrevet 6. november 2007 #17 Skrevet 6. november 2007 Sjekk med din lokale fias-stasjon eller hva det nå er som har renovasjonen hos dere. Det kan være sinnsykt dyrt om du må betale restavfallspris for å få lov å levere det. Her koster det 40 kr søplesekken... Kanskje du må betale pr kubikk eller kilo + kjøring.
Süsse Skrevet 6. november 2007 Forfatter #18 Skrevet 6. november 2007 Det er gjenbrukstorg her hvor man kan levere. Må höre med de...
Gjest Skrevet 7. november 2007 #19 Skrevet 7. november 2007 Kjære Süsse, jeg burde kanskje bytta til Virtuell Pipette for dette: det kommer an på om jeg måtte ta avgjørelsen i ei uke der jeg var pmsaggressiv eller ikke, og siden jeg ikke kan din syklus til fingerspissene... men for egen del: Mail mannen med kopi til alle som styrer med forurensing og miljø, og om han nekter, sørg for at alle instanser har kopi av alt, fjern skiten sjøl dump den i hagan hans.
Süsse Skrevet 7. november 2007 Forfatter #20 Skrevet 7. november 2007 Det er vel heller mitt rykte som blir litt frynsete her på "bögda" da...
Gjest Skrevet 7. november 2007 #21 Skrevet 7. november 2007 Ok, da stryker du siste setning, og kompenserer med å kjøpe et par støvletter, en kjole og tilbehør. Det virker alltid.
Süsse Skrevet 7. november 2007 Forfatter #22 Skrevet 7. november 2007 Etter frisören i morgen skal jeg på kjolesök. Da blir alt så bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå