Serial mom Skrevet 6. november 2007 #1 Skrevet 6. november 2007 Dette er sikkert et råteit spørsmål,men kan ikke huske å ha lest noe om det,så jeg må bare spørre! Bør man holde seg unna kremer,deodoranter o.l med parfyme i som nybakt mamma? Tenker ikke på allergier og sånn,men på om det beste er å lukte naturlig/som seg selv,slik at babyen blir tryggere på mammas lukt. Har jo ikke tenkt å dusje meg i parfyme eller noe,men noe av det hårstæsjet og lotionene man har stående lukter jo en del... Noen som har fått beskjed om å bruke nøytrale/uparfymerte ting den første tida,eller spiller det ingen rolle?
Anonym bruker Skrevet 6. november 2007 #2 Skrevet 6. november 2007 Man skal ikke ose skikkelig med parfyme , etc.. Det er ikke bra for babyen`s lille nese , som fort blir irritert. Husk dem er ikke vant til mye lukt og slikt inni magen.. Men jeg tenker iallefall , alt med måte. Skal jeg ut en tur , rusle i byen , treffe kjente , besøk , så vil jeg jo pynte meg litt , og da igjen sikkert ha på litt parfyme , eller hårstæsj , eller ja... Men alt med måte.... Det beste er vel sikkert om barnet får kjenne duften av Mammaen sin , som hun er uten en hel masse dufter osv på .. Men , hvis du bruker mye hårstæsj f.eks , så er jo det endel av deg. Lukta av deg kjenner hun nok igjen uansett :-)
Anonym bruker Skrevet 6. november 2007 #3 Skrevet 6. november 2007 ja dette har jeg lest også og har bevisst holdt meg unna sånt som lukter sterk når babyen er nyfødt iallefall så han har kunnet vent seg til min lukt
Baby s'il vous plaît*HØYGRAVID Skrevet 6. november 2007 #4 Skrevet 6. november 2007 Da jeg fikk førstemann fikk jeg beskjed om å bruke parfymefri dusjsåpe (hvis jeg absolutt MÅTTE bruke dusjsåpe) og da uansett la være å vaske puppene, ellers kunne babyen bli forstyrret av at jeg ikke luktet mamma og dermed avvise brystet. Det er sikkert noe sant i det... Jeg skal i hvert fall gå til innkjøp av parfymefri shampo, dusjsåpe og bodylotion denne gang også og la være å bruke noen form for parfymerte produkter - i hvert fall til nyfødtperioden er over.
Serial mom Skrevet 6. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 6. november 2007 Bruker egentlig ikke mye stæsj av noenting,men det lukter jo ofte litt av shampoer,deo'er og sånn,så kom plutselig til å tenke på det... Egentlig tror jeg at jeg lukter mest bikkje(har hund,nemlig),så det er vel mest den lukta hun kommer til å forbinde meg meg likevel,hehe! Takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå