Gå til innhold

Celleforandringer

AnneKristin&gullet i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

i starten på graviditeten var jeg og tok en UL undersøkelse. den viste uregelmessigheter på celleprøven, og legen ville at jeg skulle ta en ny test om 6 mnd. hun mente at antagelig ikke var noe farlig, men jeg er jo redd for at det kunne være noe mer alvorlig enn bare hormonelle endringer pga graviditeten. er det noen andre som har opplevd det samme, og vet hva det kan komme av?

takknemlig for svar!

ha en fin dag :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden du ikke trenger å ta nye prøver før om 6 mnd er det helt sikkert ikke noe å bekymre seg for. Jeg fikk konstantert alvolrige celleforandringer i et svangerskap, og ble fulgt opp på sykehus hver 2 mnd for å se på utviklingen. Ble så operert etter fødselen. Jeg ble veldig redd, men det gikk bra. Du trenger helt sikkert ikke bekymre deg.

Skrevet

jeg fikk innkallelse til og ta nye celleprøver rett etter at jeg ble gravid, 3 år siden sist, men både jordmor og lege sa til meg at det var det liten vits i og ta under svangerskapet, for de prøvene ble som regel alltid feil.. så jeg skal ta en liten stund etter at jeg har fått...

Skrevet

skulle d vise sesg etterpå at d r celleforandringer, så r ikke jeg bekymret, kjenner mange som har vært gjennnom d, og d r ett enkelt inngrep som du er våken under, og får dra hjem igjenn etter og hvilt deg på sykehuset noen timer

Skrevet

Hei hei.

jeg fikk beskjed for noen år siden at jeg måtte ta en ekstra test etter påvist calleforandring.

Da jeg tok denne sa legne at den første hadde vist feil og at om jeg hadde celleforandring ville det ta ca 20 år å utvikle kreft.

Skjønt jeg vet ikke hva som er sant...

Nå er det to år siden jeg tok celleprøve - på 6 ukers kontalollen, ingen forandring da.

Regner med å ta ny test når baby er ute.

Det er aldri noe gøy å få vite at det er celleforandring, men mange får beskjeden og mange får også siden beskjed om at det ikke var noe eller at det er gått tilbake.

Skrevet

Hei jenter,

tusen takk for svar, ble beroliget nå.

ønsker dere alle en fin dag og et fint svangerskap videre :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...