Gå til innhold

Andre her som må være på rommet til minsten sovner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mariell var kjempe flink til å legge seg, helt til hun ble ca 10 mnd. Da hylgråt hun dersom eg gikk ut av rommet. Så jeg er på rommet til hun sovner. Tar alt i fra 10 minutt til en time. Slitsomt!

Andre som har det slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vært beinharde......... han får gråte litt. skriker han går vi inn. stryker han på ryggen litt.......og går ut igjen. slik holder vi på til han gir seg.

som oftest sovner han på første forsøk........

Skrevet

Vi har det også sånn. Hun er 1 år. Begynte da hun var 6-7 mnd, før det sovnet hun fint av seg selv. Sitter inne hos henne til hun sovner, det tar fra 5 min til en time. Som regel rundt et kvarter. Noen ganger gråter hun når hun blir lagt, andre ganger er hun rolig. Men hvis vi går ut begynner hun og gråte. Har prøvd å la henne gråte litt, gå ut og inn av rommet og slikt, men da ble det bare verre og hele leggingen tok halvannen til 2 timer med hyling før hun sovnet av utmattelse.

Skrevet

Vi MÅ ikke, kan alltids velge andre metoder som skrikekur etc, men vi velger å sitte der til han sovner, da vi mener det er best for vårt barn! Hvordan vi har det driter vi enkli i i den sammenheng!

Skrevet

Min knott begynte sånn midt på natta. Måtte sitte der til han sovnet.

Tilslutt tenkte jeg at dette må slutte. Ikke riktig at en gutt på 1år skal ha så mye makt over mammaen sin.

Så neste gang han gjorde det gikk jeg bare inn gav han vann og gikk ut. Venta noen min før jeg gikk inn igjen og på nytt tilbød vann, som han ikke ville ha..Da gikk jeg å la meg. Så på klokka og venta 5 min,

Uff, for noen lange minutter det var.... Når 5 min var gått gikk mannen min inn til han. Tilbød vann som han da drakk og sovnet som en stein.

Trengte kun denne natta som eksempel for han. Etter det har han ikke prøvd seg noe mer. Gråter kanskje maks 20 sek...

Så jeg har stoooor tror på å la de gråte litt. De tar ikke skade av det. De må kunne skjønne hvem som bestemmer.

Skrevet

SÅ ENIG!!

Sitter inne til tulla har sovnet! Legging er koselig synes jeg, selv om det kan ta litt tid enkelte ganger

Skrevet

jeg er forresten STERKT uenig i at skrikekurer er et bra alternativ!

Er ikke snakk om HVEM som er sjefen..er snakk om å gi veldig små barn en trygg og koselig innsovning. Det tror jeg ikke skjer ved å skrike seg i søvn!

Lag leggingen til noe koselig: syng en sang og sitt ved siden av ...

Skrevet

Har det sånn som dere. Av og til tar det 10 minutter andre ganger 1 time.

Vi har bevisst valgt å ikke ha så tett program med ting som må gjøres på kvelden. Det er derfor ingen ting som ikke kan utsettes 1 time eller 3 og da føles det heller ikke slitsomt de gangene det tar en time før han sovner.

Vi definerer det derimot som kvalitetstid og koser oss skikkelig med å være sammen med ham til han sovner. Småbarnstiden er kort og litt ekstra kosetid på kvelden er ikke å forakte. Plutselig blir de for store og vil ikke ha noe kos.

Mitt råd er derfor: Ikke ha en tettpakket timeplan på hva som MÅ gjøres etter leggetid. Nyt heller tiden dere har sammen.

Skrevet

Det var godt å lese ditt innlegg, anonym..15.37. Jeg er veldig enig med deg...

hadde VI likt å måtte skrike oss i søvn, tro??

Skrevet

Jeg er imot skrikekuren. Tror det finnes langt bedre metoder.

Samtidig vil jeg fortelle en historie: Kusinen min trodde at sønnene hennes ikke klarte å sovne med mindre hun satt hos dem. Det tok ofte en time, og hun så det slik at de nesten hadde et soveproblem. En gang skulle jeg passe dem i tre dager. Og jeg gadd rett og slett ikke sitte hos dem hvis det ikke var helt nødvendig. Forberedte dem på at jeg skulle synge en sang, og så var det natta. De sovnet på et blunk. Så noe soveproblem hadde de i hvert fall ikke - det var rett og slett morens nærvær som holdt dem våkne.

Skrevet

Vi har opplevd akkurat det samme som dere. Lillemann sovnet helt av seg selv uten problemer til han var ca. 10 mnd, etter det har vi måttet vært der helt til han sovner. Det vi har sett i det siste er at han holder seg våken FORDI vi er der inne, når han egentlig er veldig trøtt og burde sovne. Han fant på alle slags mulige sprell for å ikke sovne, og kastet smokken og turnet i vei så fort han forsto at han kom til å sovne bare han lukket øynene. Så de siste dagene har vi gått ut etter å ha sunget nattasang og gitt han smukken og bamsen. Så har vi gått inn ca. hvert 3. minutt. Så, fra å bruke ca. 45 minutter på legging, har vi de siste 3 dagene istedet brukt 10-15 minutter. Det kan jo være en mulighet for dere å prøve denne metoden også. Jeg vet godt hvor slitsomt det kan være å være trøtt og sliten selv, og så sitte 1 time på et mørkt rom med en liten kropp som gjør alt for å holde seg våken litt til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...