Gå til innhold

Hvor lenge før jul begynner dere..

Anbefalte innlegg

Skrevet

...å bake? Hvor lenge holder kaker og godt seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bake???

Baker ikke julekaker jeg. Det er vel kanskje en synd å innrømme det her, men jeg er ikke gald i kaker.

Mannen spiser det da, men han er like glad med andre kaker.

Skrevet

er enige med deg intensity.. her baker vi sjeldan. kommer nok til å bake med Nora når hun blir litt eldre men ikke nå..

Skrevet

vi vasker huset helt ned ca tre dager før julaften så tilbringer vi hele lillejulaften med å bake diverse kaker og konfekter før vi ser grevinnen og hovmesteren. så er det natta og levering av gaver på julemorningen :) åååh så jeg gleder meg til jul! første julen min som mamma!

Skrevet

Godt det ikke bare er meg her inne, synes alle baker til den store gullmedaljen jeg :o/

Og hvis du lurte så er gald det samme som glad, he he

Skrevet

her blir det ikke noe baking.

lefsene kommer ferdig fra farmor. mamma lager sjokoladeboller og kransekake...

resten kjøper jeg på husmorskolen!

Skrevet

calla`cockies (som vi kaller dem, amerikanske småkaker med nonstop)

bakes rundt 1 desember og 15 desember (for da er frste ladning spist)

mye kjøpes,mye fås av svigers,beseforeldre etc. og delfiakae lages lillejulaften

Skrevet

Vi baker på søndagene i desember.

Julemenn, pepperkaker og pepperkakehus.

Men i år er _alle_ helgene fra den som var og til over nyåret opptatt med den ene begivenheten etter den andre....

For ikke å snakke om det at vi har en baby som bare tar smådubber på dagtid.

Får ikke gjort mye på 30min når det gjelder baking.

Så jeg aner ikke hvordan vi skal gjøre det i år enda.

Skrevet

Baker pepperkaker med ungene i desember, men de blir da som regel ikke spist...hehe..

Så MÅ jeg ha Plesken!! (en småkake). Så den lager jeg dobbel porsjon av ca midt i desember og gnafser i meg før jul:)

Skrevet

Ok, så da er desember bakemnd, altså. Og det spiller liten rolle hvor lenge før julaften man bør bake og lage julegodt, forstår jeg... ??

Skrevet

Det som skal i fryseren tar jeg ca 3 uker før jul. Resten tar jeg ca 1-2 uker før. De siste dagene før julaften baker vi ikke. Da vasker vi. Spessielt smultbaksen må gjøres unna før julevasken. Den lukta setter seg litt for godt.

Skrevet

Her bakes det heller ikke julekaker. Vi bryr oss rett og slett ikke om småkaker, i tillegg har vi ikke godt av å tygge på det hele desember. Venter til snuppa får glede av å bake, da baker vi sikkert kakemenn.

Jeg er vel ikke typen som vasker ned til jul heller, her vaskes det grundig gjennom hele året, og tar det når lysten kommer over meg. I grunnen hadde det vært mer fornuftig å vasket bakom, under og inni etter julefeiringa når juletreet er kastet på dør. Blir mye pløs av glitter, barnåler, nøtteskall og gaveoppakking.

Skrevet

Gjør vanligvis ingenting før det er enten advent elelr desember. Kjeks holder seg leeenge, adet meste annet er det enten greit å vente med eller fryse. Godis som brente mandler holder seg lenge så llenge man oppbevarer det riktig. andre ting har lavere holdbarhet. kommer jo helt an på hva du lager.

Tenkte bake noen slag, men blir nok ikke alle 7 nei. Regner med at det blir pepperkaker i allefall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...