Gå til innhold

Noen med barn over 6mnd som ikke bruker babysafe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å kutte ut babysafen. Gutten min på 7mnd har begynt å mislike den. Han likte den i begynnelsen, men nå 3mnd etter, vil han gjerne gjøre andre ting enn bare å ligge flat på ryggen. Kan jo godt forstå at det kan være ubehagelig.

Dere som ikke bruker babysafe eller kjolepose -

Hvordan ligger barnet om natten? Legger de seg fint på ryggen? På siden? Urolig? Og hvor gammelt er barnet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med førstemann begynte vi med babysafe da han var to år.. Dette fordi han ikke skulle klatre ut av senga.

hadde aldri brukt dette tidligere.

Vi bruker det heller ikke på minstemann.. Hva er poenget egentlig når de likevell ligger rolig i senga. Har på vanlig pysj i stedet vi. Når han blir større bytter vi til større dyne. Den er vanskligere å sparke av.

Skrevet

Nå er gutten min bare 5 og en halv måned, men vi har aldri brukt babysafe. Han lå bare på ryggen for inntil et par uker siden. Nå ligger han stort sett på siden. Det har hendt et par tre ganger at han snur seg over på magen, men da begynner han straks å skrike. Han elsker å ligge på magen ellers, men ikke i senga heldigvis. Virker som han stortrives med å ligge på siden . Får bamsen i armkroken, smokk i munnen og pakker dyna godt rundt og innunder på sidene ( hvis ikke sparker han den bare av) og da sover han fra 8 til 8 i strekk. Deilig : )

Skrevet

Vi kjøpte en babysafe da jenta begynte å snu seg rundt på magen om natta, da var hun 6-7 mnd, men vi brukte den uten seler - altså bare posen. Etter en stund klarte hun likevel å snu seg inni posen, og den ble vridd og rar og ubehagelig, så vi sluttet med den ganske raskt. Nå lar jeg henne bare sove på magen, hun sover best da. Sover også ganske mye på siden, og ligger generelt temmelig urolig. Finner henne som regel klemt helt oppi hodeenden, på tvers :-) Hun er 1 år.

Skrevet

Min gutt er 1 år om 2 uker å vi har aldri brukt babysafe.. Hva er d egentlig som er bra med den? burde jeg begynne?

Skrevet

Her har vi aldri brukt babysafe til noen av ungene, eldstemann er snart 3 år, og hun sparket aldri av seg dyna, og da hun begynte å snu seg over på magen var hun ca 6 mnd. Men vi fikk da beskjed på helsestasjonen at hun var sterk nok (med tanke på krybbedød) når hun snudde seg rundt selv.

Minstemann på 7 mnd bruker heller ikke det, det eneste jeg har gjort der, er å kjøpe votteklyper som jeg har klypet fast dyna med i ben enden av senga slik at han ikke drar dyna over hodet, for det har han vært fæl til.

Vi valgte å ikke bruke babysafe da et vennepar oav oss fant barnet sitt sittende fast i den, det hadde på en eller annen måte klar å snu seg inni den. Men kjenner mange som er veldig fornøyde med de, så det er vel smak og behag tenker jeg.

Skrevet

Ingen av mine har brukt babysafe. Eldstejenta er snart 2 år, minste snart 6 mnd.

Lille har vært magesover siden hun var nyfødt, så vi la henne på siden og bygde opp litt rundt henne sånn at hun lå stabilt på siden. Nå snur hun seg som hun vil sjøl. Men vi samsover da.

Skrevet

Jenta mi er 9 måneder, og vi bruker ikke babysafe. Har aldri vært nødvendig... Ho liker best å sovne på siden, og så "faller" ho over på ryggen når ho sover tungt.

Skrevet

vi har aldri brukt det. hun ligger på alle mulige rare måter! på ryggen, på magen, på siden, på tvers og noen ganger med bena ut gjennom sprinklene :P hehe.. vi lar henne bare få styre til hun sovner, og hvis hun ligger helt elg, så snur vi henne. sparker av seg tepper og dyner og det som er. så vi er inne et par ganger for å legge på teppe eller dyne. vi har det ikke kaldt på rommet hennes, det er kanskje et par grader varmere enn i stua. det er jo best med kjølig luft, men da blir det for kaldt iom at hun sparker av seg. men tror ikke vi kan begynne med pose nå, da er det ei som blir sint tror jeg :P hun er 10 mnd.

Skrevet

aldri brukt dette...mine er snart 7mnd

Skrevet

Har jeg aldri brukt...Snuppa er litt over 6mnd.

Skrevet

Har kjøpt i dag!! Håper det funker. Tigergutt ligger og vrir seg og snur seg over på magen i ett sett. Greier ikke å slappe av på magen, så han begynner å skrike. Sånn holder han på mange ganger om natten. 6 1/2 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...