Mamman til AM&JS Skrevet 6. november 2007 #1 Skrevet 6. november 2007 Hva er lov og ikke lov?? Er mye "rart" her synes jeg.. Mange ting jeg også sikkert kunne gjort annerledes, lærer noe hver dag!! Ingen av mine barn har tatt duk etc som har stått på bordene...ingen har vært interessert i skuffer og skap etc.. Men samtidig så får dem ofte lov å se på tv når dem kommer fra barnehagen, kan få en kjeks selvom det ikke er lørdag etc.. Hvordan har dere det??
trollmamma Skrevet 6. november 2007 #2 Skrevet 6. november 2007 Duker har eg ikkje hatt på mange år, og skuffer og skap er stadig plyndra men det er heilt ok. Kjeks og tv når det passer seg sånn, men i moderate mengder, ellers er det hæla i taket og tenna i tapetet etterpå. Er streng på ting eg synes er viktig, ellers har eg lært etterkvart at ting er egentleg ikkje så nøye. Minstemann har nok eit friare liv enn eldstemann hehe
MikroMidas Skrevet 6. november 2007 #3 Skrevet 6. november 2007 Duker har vi kun til fest, men det er fordi jeg synes det er penest uten selv da. Eldste har egentlig aldri brydd seg om å ta ting på bordet, men veslejenta sliter vi litt mer med. Må rydde unna fjernkontroller, telefoner og andre ting som er knuselig. Når vi sier nei til henne, så ler hun bare og ser på oss med et skikkelig røverblikk før hun prøver igjen. Sukk! Kjeks kan de få iblant, men ikke hvis vi snart skal spise middag f.eks. Godteri prøver vi å holde til lørdagene, eller hvis vi er i selskap og det står på bordet sånn at alle andre spiser. TV-titting er det opp og ned med. Noen dager er ikke TV interessant i det hele tatt, mens andre dager går det kanskje i et opptak av Små Einsteins eller Mikkes klubbhus + barneTV. Etter det er det natta.
Mamman til AM&JS Skrevet 6. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 6. november 2007 Veldig interessant å høre hvordan andre gjør det ..helt klart.. Vi har hele tiden vært veldig strenge med at ting ikke skal røres..om det står på bordet eller i en hylle.. Og det har fått resultater..helt klart..for ingen av våre to første tar på noe som helst..en utfordring på nr 3 da..fordi han bare er 11 mnd..men han rører stort sett ingen ting han heller.. Ser vel på hva de eldste gjør... Synes det er greit å ha slike regler så dem ikke plyndrer andres hus også når vi er på besøk!!
miapia Skrevet 6. november 2007 #5 Skrevet 6. november 2007 Er nok litt nøye på at vi ikke aksepterer formålsløs roting og plukking, vi ødelegger heller ikke ting bare på gøy. Prøver å videreføre det å ta ordenlig vare på ting, og det å ta hensyn til andre. Vi rydder også opp etter oss samme hvor vi har vært, da er det ikke så fristende å "ta helt av" og slenge alle lekene utover gulvet samtidig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå