Gå til innhold

Frustrert og lei

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg passert ett år uten å bli gravid og det ser ikke ut til at jeg blir det heller. Min mann er ikke så entusiastisk og jeg føler jeg maser når jeg spør om vi skal kose oss litt og ha sex. Vi har hatt flere diskusjoner om dette og hver gang ender det med at vi er enige om å prøve å få en til. Så er det entusiasme ett par uker før han liksom ikke gidder mer. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger.

Jeg prøver i det stille å passe på at vi har sex rundt el men det er ikke lett. Viss jeg begynner å snakke om el så blir han så stresset at det iallefall ikke blir noe sex den dagen.

Det er jo egentlig ikke rart at jeg ikke har blitt gravid så lite sex som vi har hatt. Jeg er blitt 39 år og føler at dette er min siste mulighet for en til. Jeg bruker til vanlig medisiner mot revmatisme og har måtte slutte med noen av disse nå når jeg forsøker å bli gravid. Jeg er jo derfor også blitt dårligere og føler meg egentlig litt lurt, viss det nå viser seg at han ikke vil likevel.

Huff, ble vist bare rot dette men godt å få ut litt av frustrasjonen min.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, stakkars deg. Dette høres ikke greit ut. Går det an å få han til å sette ord på de tankene han har når entusiasmens hans daler? Ikke for at jeg tror det er så lett... Du har sikkert prøvd det også.

Har du prøvd å formidle dine egne tanker og din egen usikkerhet som oppstår hos deg når han blir lite entusiastisk? Det er jo et viktig poeng at du har sluttet på viktige medisiner for å prøve, og da er det en forutsetning at han er hundre prosent med...

Skjønner at det er vanskelig. Problemet er jo ofte at kommunikasjonen blir vanskeliggjort av sterke følelser...

Kanskje er det en ide å ikke formidle så mye til han om hvor du er i syklusen... Hvis du klarer å la være da....

Vet ikke helt hva annet jeg kan si enn at jeg føler med deg, og håper dere lykkes snart!

Selv prøvde vi i et og et halvt år før det klaffet. Syntes det var lenge å vente og var usikker på om vi noen gang skulle få det til. Det er ikke så uvanlig at det tar litt tid i vår alder. Ikke mist håpet selv om det trekker ut litt.

Lykke til - og trøsteklem fra meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...