Gå til innhold

Dere som leier ut.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bortsett fra å se folkene ann, hadde dere gitt en person som byr over husleien ?

Si husleien er på 5000,- og dere blir bydd 6000,-

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville vært en soleklar vinner her hvis vedkommende hadde gode referanser og virka ok ja:)

Money talks..

Skrevet

Har han vanskeligheter med å få seg annet kankjse? Eller mer desperat på å komme i hus nå. Eller liker han stedet så godt? Kan ligge mye bak, og jeg ville grublet endel på det og vært litt detektiv!

Skrevet

Om personen er en vi hadde tatt med i videre vurdering uansett, s¨hadde det nok vært et stort pluss ja. Men pengene betyr ingenting om ikke alt annet klaffer også.

Skrevet

Hva om hun hadde hvert ærlig og sagt som det var, at de skal gå fra hverandre og at de trenger å bo i nærheten av barnehagen til guttene.

Det er lite til leie i nærheten. Og at hun trenger litt plass med 3 barn.

Dette er en leilighet på 90 Kwm, og det er sjeldent her ut.

Skrevet

Ja, det hadde vi nok. Men selvsagt ikke uten å se an personen. Men å være ærlig og prøve seg, er lov det:) Lykke til

Skrevet

Takk, det er ikke så mye verken til salgs eller til leie der nemlig, og de som er til salgs kommer det så mange par og ser og har de to intekter som er vanlig i dag så byr de glatt over meg som blir alene med 3-4 barn.

Skrevet

Hvis det stod 2 helt like sterke kandidater, og ikke var helt sikker på hvem vi ville ha valgt. Så ville jeg tenkt at når en som ønsker å leie byr over oppsatt husleie, så var det et tegn på at personen er desperat etter en bolig.

Men ville ikke ha sluppet inn en person jeg hadde negative følelser for kun fordi denne personen var villig til å betale mer.

Vi leier ut 3 leiligheter og hvis valget stod imellom et par og en alenemor med 3 små barn. Og begge to stod like sterkt med tanke på inntrykk og om magefølelsen sa at begge var ok å få inn i huset. Så ville jeg nok ha valgt alenemoren med 3 små.

Av den enkle grunnen at jeg har vært alenemor selv og vet at det ikke nødvendigvis betyr at man kommer til å være vanskelig leieboer eller at husleien ikke kommer i tide ;)

Ville vært ærlig med huseierene og sagt det rett ut, at du har funnet drømme leiligheten pga. beliggenhet. Og at det haster å finne bolig pga samlivsbrudd. Trenger ikke å gå inn i detaljer der ;)

Fik engang hakeslepp av en som kom å så på leilighet hos oss, og brettet så mye ut om sitt privatliv og problemer at når hun gik så ristet vi bare på hodet. Er jo ikke akkurat vanlig at man utleverer seg totalt for huseiere :)

Hvis det er du som vurderer å by over husleien, og du føler du må gjøre det for at du skal få leiligheten. Så ville jeg først prøvd 5.500 ;)

Og gjerne fortell hvorfor du ønsker å by mer, slik at de ikke må gruble på det :)

Skrevet

Hvis det er andre som byr over, så ville jeg muligens påpekt at her har de en stabil leietaker (deg) og at det er mulighet at et par ikke kommer til å være så stabile leietakere for sjansen er jo til stede for at de skal kjøpe seg noe eget ;)

For de aller fleste som leier ut på langsiktig basis så er det viktigt med skikkelige folk som helst leier lenge av gangen og at husleien kommer på rett tid.

Skrevet

Ja, jeg må ha noe langsiktig så jeg slipper å flytte på flere år tenker jeg.

Ringte i dag og det skal være visning i uken eller neste.

Sa som det var og de hadde ikke noe i mot mor og 3 barn etterhvert.

Sa at ungene gikk i barnehagen der og at jeg ikke hadde bil og sertifikat så jeg ville ikke være avhengig av buss.

Og at jeg var villig til å betale mer i husleie om det skulle komme til det.

90 kvm er sjelden vare her ute på leiemarkedet og ihvertfall der ute.

Skrevet

Hadde slått an her, hadde personen vært ok da...

Krysser fingrene for deg da:o)

Skrevet

du bor i bergen sant? eller rundt bergen en plass? er veldig vanlig at de byr på utleie leiligheter her nå, siden det er så stor mangel på utleie leiligheter.. Eg hengte opp lapper på alle butikkene her i området.. og etter et par dager ringte 2 stk som ville leie ut til meg! fikk da en 3 roms til 6000 (lite her det) og ingen å "konkurrere" mot.. så vil anbefale deg å henge opp lapper om du ikkje allerede har gjort det:)

lykke til!

Skrevet

Takk for det.

Jo jeg bor på Askøy, men trenger plass i nærheten av barnehagen så det er sååå innskrenket.

Skrevet

Ja jeg vil få bostøtte på 2800 ca og jeg vet ikke bidraget, men sist på 2 unger så ble det 2900 ca ognå blir det jo en ekstra snart.

Nei det blir ikke noe som helst privet med ham, det skal jeg love deg.

Og denne gangen er det ikke sjanse for at vi kommer sammen igjen heller.

Så det vil bli vanlig samvær og ikke noe mer utover det.

Og så selvfølgelig samarbeide da og ikke snakke stygt om han til ungene.

Men det er jo en selvfølge da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...