Gå til innhold

Romantisk weekend, under svangerskapet eller m/baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi venter nr. 3 i April, og planlegger en romantisk weekend til Paris eller Roma. Vi har ordnet barnevakt til vår 3 og 5 åring, men lurer på om det er best og ta denne turen nå under svangerskapet, eller om det er like greit og vente til babyen er fodt og ta babyen med. De sover jo mye når man er ute og farter llikevel. Noen som har erfaring med dette? Dette er menlig vår forste tur alene siden vi fikk barn!!!! Helt nytt konsept og vi vil ha mest mulig valuta for weekenden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ville dratt før babyen ble født,

mye styr med å ha m små barn,

vogn, bilstol osv

Skrevet

samme her, altså dra før barnet blir født. samboer og jeg skal på helgetur til gøteborg i nyttårshelgen. ser veldig frem til det ;)

Skrevet

Dra før babyen blir født. Uten tvil. Blir ikke mye romantisk med storbyferie med barnevogn og baby på slep. Paris er superromantisk. Anbefaler å spise middag på elvebåt på Seinen. :-) Var det uten barn for to år siden og husker jeg syntes synd på de som snirklet seg rundt med barnevogn i folkemassene. Veldig mye folk overalt og ikke like bra tilrettelagt for barnevogn overalt.

Vi venter nr tre i mai og skal ta oss en tur nå snart. Men blir bare i Norge denne gangen. Men godt å komme seg vekk uten barn syns jeg. Viktig å få tid til å vært litt kjærester.

Du vet jo heller ikke hvordan denne ungen er. Er du uheldig så er den urolig og sover lite. Det var min siste. :-( Han sov bare smålurer, uansett hvor mye jeg trillet... Kan bli lenge før dere gidder å dra på tur da.

Skrevet

Dra for all del FØR babyen blir født! Hehe...

Du er IKKE sikret en baby som er rolig og sover mye (tulla vår hadde kolikk i 4 måneder, og det første halvåret var egentlig forferdelig slitsomt). Og blir det så romantisk når det da evt. blir våkennetter pga skriking og stadig amming? Ømme bryster, såre brystknopper og melkespreng/lekkasje +++

Tenk å skulle ut på en romantisk restaurant, -begge kledd i finstasen, også har dere med en svær vogn med en skrikende baby som bæsjer og gulper og trenger både å bli skiftet på, ammet og koset med!? Og tenk så mye ekstra bagasje dere må ha med, -synes ofte det er de små som trenger mest bagasje...

Dere blir nok friere til å finne på ting om dere drar før babyen kommer.

Nei, jeg ville absolutt tatt den turen før babyen kommer, ingen tvil om det...

Vi har etterhvert tenkt å ta en lang-weekend på hotell et eller annet sted her i Norge, men vi venter til kvalmen min har bedret seg noe, -men vi venter ikke så lenge at babyen rekker å komme først! ;o)

Skrevet

Jeg var i paris i sommer med barnevogn, og d anbefales ikke!! Gikk greit for oss, for sønnen vår var 3,5 og egentlig sluttet med vogn, hadde bare med siden d ble mye gåing, og da var d enkelt for han og hoppe ut av vognen når d ble trangt (hadde dessuten sammenleggbar trille). men å skulle ha med en liten baby tror jeg bare blir stress, så dra nå før babyen kommer, for paris r iallefall en fantastisk by. :-)

Skrevet

Vi ska reise på tur nå. før barnet blir født..

Ska på cruise med color fantasy til keil.

Kunne ikke tenke meg å dra med en baby.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...