Gå til innhold

Kaffe og Alkohol i ventetiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere... drikker dere et glass vin og tar et par kopper kaffe i ventetiden før IKM datoen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg drikker kaffi som vanlig, men alkohol holder jeg meg unna i tiden etter el og fram mot ikm. Jeg tar meg gjerne noen glass vin den helgen jeg har Tanta på besøk.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei igjen!

Jeg har holdt meg unna både kaffe og alkohol helt siden vi startet opp med å prøve å bli gravid. Det anbefales av mange, og da særlig for oss over 40! :-)

Skrevet

Hei.

Jeg er i ivf karusellen og der sier legene vi kan nyte vin i moderate mengder under nedreguleringen dvs spray perioden men lite under eggmodnings stimuleringen. Kaffer var ok men begrense til max 3 kopper om dagen etter innsetting. Jordmor sa jeg kunne bare nyte kaffe om jeg ville....tenk på alle kaddekjærringene før i tiden ,sa hun. Hun mente samf. var blitt overhysterisk.

Har levd tilnærmet som før jeg under forsøk med godt resultat+ graviditet.

Skrevet

Synes både kaffe og alkohol er greit inntil testen blir pos. Man skal da leve med denne prøvingen...??!

Skrevet

Vi var prøvere i flere år før jeg fant ut at egglederene var tette. Drakk vin og koste meg da. Nå som vi har hatt IVF var jeg veldig forsiktig med alkohol og kaffe. Hvis du har barn fra før og vet at du kan få barn så hadde jeg nok redusert dette betraktelig og heller kose deg med vin hvis mensen skulle komme og til neste El.

Skrevet

Jeg drikker vin og kaffe - ventetiden kan jo være mange år.......for min del 15 år før førstemann kom.........

Skrevet

Signerer den.

Kan da ikke leve på vent i mange år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...