Gå til innhold

har ett dilemma, noen som kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei lita tulla på litt over 1 uke. På kvelden og natten etter at jeg har ammet henne og legger henne i sengen sin, hører jeg at hun jobber fælt der nede. Mye svelging og lyder. Jeg raper henne før jeg legger henne tilbake, men hun er fortsatt veldig urolig. Stort sett så sovner hun selv, men når hun ikke gjør det, tar jeg henne opp..

Mitt ptoblem er at jeg har så lyst til å ta henne opp for jeg synes det er så fælt at hun ligger og jobber med dette alene, men på den andre siden vil jeg ikke legge til henne uvaner, slik at jeg må sitte og vugge på henne hele tiden, hun sovner tross alt, etter ca en 20 min, pluss minus...

Noen som har noen ideer, gode råd. Ett mors hjerte blør jo når man hører de sliter....

håper på masse svar og hjelp

klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun gulper ikke da? Og svelger det igjen?

Skrevet

Hva mener du med at hun lager lyder? Selv en baby må få lov til å lage lyder. Kanskje det kan hjelpe med å legge et teppe under hodeenden ved madrassen? Slik at luft kommer lettere opp. Ellers så trenger du jo ikke gi mer mat enn nødvendig. Sikkert ikke så godt å legge seg stappmett.

Skrevet

ja det kan hende, at det er lukke muskelen som ikke fungerer optimalt. så i morges at det hadde kommet ut noe gulp også.

Skrevet

ja skjønner at de må få lage lyder, men jeg hører helt tydelig at hun jobber med noe, og det er bare akkurat når hun blir lagt tilbake i sengen

Skrevet

Sånn gjør jenta mi av og til også. Gulper og svelger, og styrer nok litt for at det ikke skal komme i vranga. Jeg passer på at hun får rapet ordentlig etter mat før jeg legger henne, og aller helst at hun får gulpet litt også. Det gjør hun som regel, og da er hun rolig når jeg legger henne. Et annet triks er å legge dem litt på høyre side etter mat, da går maten fortere gjennom fordøyelseskanalene, og de gulper ikke like lett.

Noen ganger legger jeg henne litt på siden når hun legges i senga, og vender henne på rygg etterhvert.

PS: Opplever også at selv om hun raper en gang etter maten, hender det at flere ligger på lur, og da blir hun urolig i sengen.

Skrevet

Jenta er jo bare ei uke gammel! Klart du kan ta henne opp om du føler for det! Hun blir ikke bortskjemt av den grunn, faktisk er det praktisk talt umulig å skjemme bort så små unger. Gjør det du føler for, det er sannsynligvis det beste! ;o)

Skrevet

ja ok, men skal jeg da bare la henne ligge og styre selv, for hun sovner jo stort sett, og jeg plukker henne ALLTID opp når hun skriker.

Hun får rape godt osv før hun legger seg!!

takk for svar.

selv om det er bare 2 år siden sist, glemmer man utrolig fort.

Skrevet

Det er sikkert lurt, hun skriker nok når hun virkelig plages med noe! Jeg tror ikke det er noe fasitsvar her, akkurat..

Skrevet

Vi hadde litt samme problemet, det virket som om maten "skvulpet" opp og ned mellom magen og munnen...

Vi hevet hodeenden på sengen noen cm med en bok, og da forsvant problemet hos oss.

Forøvrig synes jeg du skal gi henne all den service du føler for når hun er så liten, uten å bekymre deg for dårlige vaner. Du burde etter min mening vente noen måneder før du bekymrer deg for det. (Dessuten lar de fleste dårlige vaner seg snu etterhvert så lenge du ikke venter alt for lenge!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...