Gå til innhold

Jeg ler mens jeg skriver...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så forbanna redd for å drite på meg under fødselen , at jeg kan ikke få sagt det nok. Jeg er fullstendig klar over at det kan skje , å at det har skjedd før , å at det evt er helt normalt.

Men jeg som menneske og person , ville aldri klart tanken på å ligget der utbæsja , foran samboeren min , muligens en student eller to.. Samt jormødrene- faen blir helt flau av tanken!

Noen som vet om dette er vanlig, altså at man driter på seg under pressingen? Og hvordan der hendelses forløpet evt er?

Jeg har virkelig ikke hengt meg oppi noe annet i forbindelse med fødselen enn dette her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal virkelig be om klyster av noe slag....

Men dette her var jo i tilfelle man ikke helt fikk tid til det da...

-Hi-

Skrevet

Er i akkurat samme situasjon selv. Er det jeg gruer meg mest til, om det skulle skje. Skal kjøpe klyster på apoteket og ta det hjemme hvis jeg får til, før vi drar på sykehuset. Kan jo hende det blir mye styr på sykehuset og at jeg glemmer å spørre om det..

Skrevet

hei.

forstår din redsel,men en ting er sikker.

når du ligger der å presser ut ungen, er drite det siste du tenker på!!!

hehe...

Skrevet

Føler med deg,jeg tenker akkurat som deg,HI! Er nesten så jeg vurdere å ikke spise noe i dagene før termin,bare sånn at det ikke skal være noe i tarmen. (kommer jo ikke til å gjøre det da,men man får desperate tanker!) Gruer meg ikke til smertene,går kun å er redd for å drite på meg! Syke tankegangen!

Skrevet

he he skjønner godt hva du meiner men nå ska du høre. eg åg tenkte sånt og klyster skulle eg ha men alt skjedde så fort at eg til slutt rakk ingen verdens ting. eg var bare glad at eg rakk å komme meg på sjukehuset i tide. eg hadde en mannlig legestudent til stedet i tillegg til jordmor, barnepleier og mannen min. eg spurte jordmor om hvordan dette vil gå siden eg ikke fikk klyster og har spist så masse men hun sa bare at eg ikke skulle tenke på det i det hele tatt, helt normalt. når du ligger der å presser tenker du ikke på noe annet enn å få ungen ut. om du da driter eller ikke kjenner du ikke i det hele tatt uansett. Eg har hørt at det kommer nesten alltid litt selv om du får klyster. Selv var eg ganske bekymret for det i begynnelsen men etter hvert ga eg f..., det føltes så naturlig å tenke sånt, eg brydde meg ikke rett og slett for det var ingneting eg kunne gjøre med det. tro meg, akkurat der og da tenker du ikke på noe annet enn å få det overstått. så mitt råd, ikke vær redd for det er så normalt som det kan bli. masse lykke til

Skrevet

det der stemmer faktisk ikke .

Du sier at det er det siste enn tenker på , jeg hører mange som sier : Jeg trodde jeg skulle drite meg ut! Og at flere har angst for det mens de ligger der....

Men får man ikke tømt tarmen på sykehuset , hvis man har tiden på sin side?

Skrevet

Hehhhe...er godt det er flere enn meg, for det er virkelig min eneste store bekymring foreløpig.. :P Jeg skal føde i badekar, og har hørt at man må sette klyster før man hopper ombord (vet ikke helt om det stemmer, men noen sier så..) men jeg blir stresset likevel jeg; hva om jeg ikke får tømt meg ordentlig - om jeg tror jeg er ferdig, hopper i badekaret og så er jeg ikke ferdig i det hele tatt. Kan ikke tenke meg noe mer udelikat enn å føde i et badekar av brunt drittvann (bokstavelig talt!) Dette bildet dukker opp i hodet mitt omtrentlig hver eneste kveld før jeg sovner - har helt angst for at noe sånt skal skje..! Eller at jeg setter klyster men deretter bare "booom" er i fødsel og må presse ut barnet, før jeg har rukket å i det hele tatt gå på do. Herregud!

Det høres kanskje komisk ut, men jeg har en helt irrasjonell angst for dette med bajs og fødsel! Tenker at jeg helt sikkert driter i det - bokstavelig talt - når jeg først er igang, men hvis noe sånt skulle skje tror jeg at det vil plage meg veldig i ettertid, og gjøre senere fødsler enda litt verre. Så jeg skjønner godt hvor du kommer fra HI :)

Skrevet

Haha! Kjenner meg igjen gitt! Det eneste jeg er redd for i forbindelse med fødselen er om jeg skal bæsje en klump! Men jeg har hørt at man som regel rekker å gå på do i forkant og at kroppen tømmer mesteparten av ulumskhetene. Og om det skjer i badekaret, reiser man seg opp, tømmer karet og fyller opp på nytt. Tror nok dette skal gå bra:)

Skrevet

du kan be om klyser... men om det ikke er tid så tror jeg ikke du tenker på det i det hele tatt... da vil du bare bli ferdig=)

Skrevet

jeg har også tenkt den tanken noen ganger, spesielt før jeg ble gravid..

nå ser jeg bare for meg at jeg kommer til å drite i det.. bokstavelig talt..

ungen skal ut.. visst er det ekkelt og flaut hvis man bæsjer på seg, men hvor mange ganger opplever ikke en jordmor det da.. daglig..

og samboer trenger ikke å stå "der nede" å se.. han syns nok du er en heltinne uansett hvor mye du bæsjer på deg...

Skrevet

Det var ikke det siste jeg tenkte på!! det var igrunnen alt jeg prata om da jeg lå der.. hehe. men hadde fått klyster og tømt meg skikkelig før, så ifølge jm kom det ikke noe dritt og hun sa at det var helt normalt at det føltes sånn siden hodet til baby kommer nedover og presser tarmen...

Hehe skjønner dette jævlig godt, men er tross alt ganske normalt, tror jeg.

Er vel ikke noe man kan si for å lette denne redslelen for å drite seg ut bokstavelig talt, men prøv kansje å snakk om dette på journal skriving, at det er viktig for deg å få tid til klyster osv...

Skal ihvertfall jeg.

Lykke til

Skrevet

Jeg var på do på fødeavdelingen, men likevel kom det litt . Men hun jordmora var så lynrask med å tørke det bort - at det ikke var plagsomt eller flaut. Helt naturlig - og sambo la ihvertfall ikke merke til det. Til det var han altfor opptatt av meg og magen.

Skrevet

Jeg har også panikk for det der, har kjøpt meg klyx på apoteket og det skal jeg sette selv hjemme før jeg reiser sli kat jeg er sikker på at jeg rekker det!!

Skrevet

Jeg rakk ikke klyster denne gangen. Men jeg skal si deg at med de smertene en fødsel er det, det siste jeg tenkte på.

Mannen min så ingenting der nede annen enn når han klipte strengen, da hadde jordmor dekket til all "gørra".

Regner med jeg bæsja litt, siden jeg ikke hadde vært på do før fødselen..

Men det merket ikke jeg noe til og jordmor sa heller ingenting, de er jo vant til litt av hvert!

Så ikke noe til jordmoren resten av oppholdet på barsel, så jeg slapp å bli flau.

Jeg prøvde nemlig å dra ut ungen selv og fikk ganske mye kjeft av jordmor... utrolig hva man gjør med sterke smerter..

Var igrunn mer bekymra for det.

Skrevet

du behøver ikke ha andre en jordmor og barnepleier hos deg for det første.og din samboer kan vel sitte ved hodet ditt.ellers burda han igrunn abselutt tåle hvis du skulle bæsje på deg..

ellers kan du spørre om du kan få klyster også hvis du rekker det.

fikk klyster første gangen jeg sulle føde men det endte opp i k.s.andre gangen fikk jeg ikke klyster og fødte vanlig og hvis jeg bæsjet på meg fikk ikke jeg det med meg iallefall....og min samboer sto og kikket rett opp i skrevet mitt og hvis han tar sjangsen på å se alt det så kan han jeggu bare gjøre det.det...(unskyld utrykket)driter jeg i!

Skrevet

Det er ganske vanlig at det skjer ja, og mange vet ikke en gang at de har avføring under fødselen, siden jm er veldig diskrete med å fjerne det. Jeg fikk ikke klyster ved min første fødsel, fødselen var lang, og det gikk jo som det måtte gå det... Jeg merket at det skjedde, så syntes ikke det var noe gøy, men ikke akkurat noe jeg har brydd meg om i ettertid.

Skrevet

Er det eneste jeg bekymrer meg over når det gjelder fødselen også!!! Uff...

Skrevet

Vel. . . Jeg bekymrer meg MERE om barnet er friskt. . . Om alle organer er intakt. . 'enn at jeg skal drite på meg! JA,helt normalt å drite på seg under en fødsel. . . Og, jordmødrene bryr seg ikke:-) hilsen ei som dreit på seg under fødsel nr 1 men ikke under nr 2. . . . Og,annen ting. . . . . Man har rett på å nekte å ha student inne hos seg . . . . DET skal jeg gjøre:-) lykke til, me eller uten drit:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...