gizka Skrevet 6. november 2007 #1 Skrevet 6. november 2007 hei!:)har tenkt masse i det siste og funnet ut at jeg skal sturede videre og etterhvert bli ingenør i olje...men hvordan er det å konbinere den jobben med familie livet?er vanskelig skole?har fagbrev fra før av,så hviiiiiiiis det ikke går bra,har jeg noe å hoppe tilbake til,men vil gjerne fullføre den planen..... noen?
Gjest Skrevet 6. november 2007 #2 Skrevet 6. november 2007 Alle kan kalle seg ingeniør da. Dette er ingen tittel man må ta utdannelse for å få. Tittelen er ikke beskyttet. Så om du har fagbrev så er det bare å kalle seg ingeniør om du vil. Fint å ha denne tilttelen i arbeidssøknader - man får som oftes da bedre lønn.
MrsDior & baby-Dior Skrevet 6. november 2007 #3 Skrevet 6. november 2007 jeg vet faktisk ikke hvordan det blir. men blir spennende og se, sambo utdanner seg til data-ingeniør nå. ikke ak det samme som i oljen da.. men, hehe!
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 6. november 2007 #4 Skrevet 6. november 2007 Selv om ingeniør ikke er en beskyttet tittel var det vel ikke hvorvidt HI har lov til å kalle seg det eller ikke hun spurte om;p Jeg studerer selv til ingeniør, men er ikke ferdig enda. Kan derfor ikke svare deg på hvordan det er å kombinere jobben med familielivet. Når det er sagt så er det ingen sak å ha vanlig arbeidsdag 8.00 - 16.00, som ingeniør. Det vil nok derfor ikke være noe større problem å kombinere denne type jobb med familielivet enn en hvilket som helst annen jobb. Når det gjelder selve studiet kan det være tungt til tider. De fleste linjer som gir deg bachelor i ingeniørfag har nok en del tunge linjefag i tillegg til at MANGE sliter med de obligatoriske realfagene:o) kan ikke svare deg noe mer angående olje, for jeg tar selv bachelor i mikroteknologi. Har planer om å ta 2 år til så jeg får mastergrad (tidligere sivilingeniør).
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 6. november 2007 #5 Skrevet 6. november 2007 Jeg kan jo nevne at mannen min er sivilingeniør i data, og som regel jobber fra 8.00 - 16.00. Det hender at han jobber en del overtid, men dette kommer av at han har fått/vil ha en høyere stilling med mer ansvar. Med andre ord.... Dersom du er karrierebevisst og vil klatre i bedriften vil du nok måtte regne med å jobbe mer enn fra 8.00 - 16.00 ) Men dette er strengt tatt ikke nødvendig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå