Gjest Skrevet 6. november 2007 #1 Skrevet 6. november 2007 hun bäsjer i do - det har hun gjort fra hun var 2 år og 2 mndr. Men går hun uten bleie så "tisser hun seg ut" - Var jo ikke beste sommern i år for bleie slutt , men vi prövde og det gikk ganske greit inntil bhg start. Hun glemmer å gå på do samt hun glemmer å si ifra om hun tisser på seg . "Mamma jeg vill ikke at noen skal vite at jeg tisset meg ut" Har fått med hjem 2 -5 klesskift hver dag så nå lar vi henne gå med bleie i bhg - Hun virker mere tilfreds og trygg og bhg personlaet sier hun og tisser på do iblandt nå ! - Bäsje gjör hun alltid på do uansett hvor hun er så det er tissingen hun ikke kan kontrolere helt enda. Jeg jobber litt i en bhg og der er alle på dattern min sin alder bleie frie (18 unger på 3 år) men der er og 2 stk 4 åringer som bruker bleie til å bäsje i......... Er det noe unormalt med min datter ? Det beste er vel å ikke presse henne ? (i helgene får hun velge og velger ofte truse, men hun rekker nesten aldrig å si ifra för akuratt to sek för hun tisser så vi rekker ikke do) Mvh
☆Pacific sunset☆ Skrevet 6. november 2007 #2 Skrevet 6. november 2007 Tror det er veldig individuelt jeg hvor gamle de er - hun var jo tidlig ute med å bæsje i do! Sønnen min var 3 år da han var helt bleiefri, vi kjøpte egen do til han - Royal Potty fra Fisher price - den er GULL VERDT! Han syns det var gøy å tisse på den og satt der titt og ofte og da kom det gjerne noen dråper og. Hvis du har mulighet så sett henne på do selvom hun sier hun ikke må tisse - litt jevnlig - etterhvert vil hun da skjønne at hun må holde seg litt til hun kommer på do. Og si fra når hun må tisse. Det fine med denne FP "doen" er at den er så liten og grei at ungene klarer seg selv, sønnen min sa fra når han var ferdig sånn at jeg fikk tørket og vasket hender. Viktig som du sier å ikke presse - det kommer naturlig.
Gjest Skrevet 6. november 2007 #3 Skrevet 6. november 2007 ) Tror den Fisher Price doen blir litt dum å kjöpe for oss . Dattern går jo på vanlig do å bäsjer og det har hun ikke problem med å gjöre alene - hun gauler når hun er ferdig så vi kan törke henne så går hun ned av doen selv og vasker hender selv. Det sette på doen titt og ofte for å tisse er lurt - det får jeg jo til hjemme , men det har de jo ikke tid til i bhg. Får jobbe mere med det hjemme da ) Takk !
☆Pacific sunset☆ Skrevet 6. november 2007 #4 Skrevet 6. november 2007 Ok, men har du prøvd klistremerke-systemet da? Hos oss funket ikke det for han ga fullstendig blaffen i klistremerkene men vet det har funket for andre...
Gjest Skrevet 6. november 2007 #5 Skrevet 6. november 2007 Ja klistremerker er vel utprövd ! ( Virker som om hun kommer på at hun skal tisse og så skjer det 2 sek efter hun sier ifra ..... Rekker ikke til doen liksom. I barnehagen så vil hun ikke "tisse meg ut så de andre ser det mamma" så der får vi jo bare respektere det å jobbe mere med det hjemme !!!!!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå