2 barn,1 engel & 1 i magen Skrevet 6. november 2007 #1 Skrevet 6. november 2007 Fikk valget mellom keisersnitt og settes i gang med nr 4, da nr 3 døde under fødselen. Det tok 2,5 time med nr 3..... Noen som har erfaringer å dele? Blir satt igang i uke 37. Gruer meg skikkelig da jeg har hørt at dette er den verste type fødsel. Ville dere heller valgt keisersnitt?
Aprilskatten min. Skrevet 6. november 2007 #2 Skrevet 6. november 2007 Hei. er i samme situasjon som deg, bortsett fra at min døde rett før fødsel. Har blitt i gangsatt alle tre gangene. Første gang var det mildt sagt jævlig, (unnskyld uttrykket). Da fikk jeg fullt med drypp så riene var intense og uten pause. Men da var jeg i tillegg førstegangsfødende! Det tok det ca 8 timer når de endelig fikk det i gng. Med nr to fikk jeg bare litt drypp fro å holde det i gang. Det var mye lettere. Riene var ikke så intense og det ble en kontrollert fødsel der jeg følte jeg hadde kontroll. Tredje gang døde bbyen i magen til termin så da ble jeg satt i gang med modningspille. Jeg var ikke moden, det var jeg med de andre. De sier det er vanskeligere å få det i gang når en er umoden, men hos meg startet riene umiddelbart. Da tok det 5 timer. Jeg vet ikke om det ks på meg eller vanlig fødsel. Vil helst føde vanlig hvis det er mulig. Når de setter deg i gang vil du og babyen bli nøye kontrollert og det vanlig med epidural. Anbefales med igansatt fødsel. Du må huske på at du er fjerdegangsfødende å det vil nok spille en stor rolle. Syns ikke du skal være redd for å bli satt i gang. Kroppen din vil huske hva den skal gjøre! Å husk at det er lov å ombestemme seg hvis du føler du ikke takler det. De pleier å ta hensyn når vi er i en sånn situasjon vi er i nå! Lykke til med babyen! Jeg har termin rett etter deg! Du må bare spør hvis det er mer du lurer på!
hildus Skrevet 6. november 2007 #3 Skrevet 6. november 2007 Jeg fødte normalt med nummer en og ble satt i gang med nummer to. Når jeg ble satt i gang var jeg helt moden og hadde litt åpning også, men ingen rier. Jeg fikk drypp og så tok de vannet etter en time 11/2 time etter de tok vannet kom den lille som en kanon. Jeg hadde kraftige og intense rier etter de tok vannet, men det gikk jo så fort og jeg vil heller anbefale det enn 11 timer som det tok med nummer 1. Det er mer intens, men kroppen tar over etterhvert og du jobber selv som om det skulle vært naturlig. De slo av dryppet på meg når krppen laget rier selv. Uansett så lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå