Gå til innhold

Skulle det ikke bli bedre da??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mener jeg har lest så mange steder at når den gravide kvinnen kommer i 2 trimester er hun sin beste form i svangerskapet..... Tror jeg kommer fra en annen planet, her er mitt 2. trimester sålangt

1. fortsatt plaget med kvalme, det har jeg med meg fra 1. trimester.

2. Den j..... bekkenløsningen setter jo litt demper på det hele

3. hodepine hvis jeg sover for lenge, kvalm hvis jeg sover for lite

4. lavt BT, sliter med BT fall og besvimelsestendenser.

5. og til slutt lave jernlagre som gjør meg slapp og trøtt.

er snart 16 uker på vei. Jeg er vel en av de heldige som har fått alt denne gangen, husker at jeg hadde plager i mitt første sv. skap også men da var jeg jo så lykkelig uviten om hva jeg skulle igjennom.....

DET ER JEG IKKE NÅ!!!!!!!!!!

Flere med samme situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er fortsatt kvalm og totalt utmattet og har en del hodepine. Er 15+1. Håper stadig at det skal gi seg i løpet av kort tid, men det har jeg jo håpet på i over en mnd allerede. Jeg skulle veldig gjerne komme litt ovenpå sånn at jeg klarer å jobbe igjen!

Skrevet

Hei.. jeg slet med mye av det samme. Kastet opp hver dag og mye hodepine, sure oppstøt og vondt i bekkenet. Men kvalmen var desidert det verste. Jeg fikk også høre at i 2 trimester skal det gi seg og alt skulle bli så fantastisk. Ble forerdelig skuffa da ukene gikk og det ikke skjedde. MEN...nå er jeg i uke 21 og jeg er mye bedre. Kvalmen er så og si borte. Kan fortsatt få vondt i bekkenet hvis jeg går mye, og hode kjenner jeg og innimellom. Men hele meg har en helt annen energi og jeg klarer å nyte livet litt igjen. Veldig deilig. Jeg syntes fortsatt det er veldig rart å være gravid, men nå føler jeg at jeg kan bare bli bedre.

Det er jo veldig varierende hvor lenge folk er plaget, men ville bare gi deg litt håp for jeg var virkelig dårlig:)

LYKKE TIL!!!!!

Skrevet

jeg hadde INGEN problemer i 1.trimester. kjente ingen kvalme, ingenting! når jeg kom til uke 13-14 kom kvalmen, masse oppe å tisset om natta, fryktelig trøtt, og sinnsyk hodepine.

når er jeg 22+1 og alt dette gikk over for ett par uker siden. nå er det heller bekkenløsningen som har tatt over:) men hva gjør man ikke for de små babyene?? hehe

Skrevet

Jeg er nok fra samme planet som deg, er nå i min uke 18 og merker et snev av bedring. MEN det er som du sier at bekkenplagene begynner å merkes. For å si det sånn så sliter jeg heller moderat med bekkenet enn å gå rundt med hodepine og kvalme og ekstrem tretthet... Nå kan jeg etterhvert fungere sosialt igjen, altså komme meg litt hjemmefra uten å ta med hodeputa under armen!

Jeg GLEDER meg til å begynne på jobb igjen og få tilbake den sosiale biten av livet mitt!!

Er mitt tredje sv.skap, og jeg kan bekrefte at ingen av dem er like.

God bedring:)

Skrevet

Dette høres kjent ut, men det ER håp!! Hos meg ga kvalmen seg den dagen jeg var 17 uker på vei, og da ble ALT så meget lettere :)

Hodepinen er fremdeles til stede, men jeg har begynt med massasje hos fysiopat, og håper at det skal hjelpe etter hvert. Bekkenløsningen har jeg ikke merket så mye til så lenge jeg har ligget hjemme på sofaen, men etter en halv dag på jobb i går, så hadde jeg plutselig vondt i halebeinet igjen... Litt spent på hvordan det utvikler seg framover!

MEN jeg ser altså mye lysere på livet nå som den verste kvalmen har gitt seg, og jeg gleder meg til å være litt på jobb framover. Jeg trenger litt sosialisering etter 8 uker på sofa'n! :)

Skrevet

For å si det sånn, kvalmen har liksom gitt seg litt men den er ikke borte, og det er det som er så fortvilende, den er akkurat nok tilstede slik at jeg føler meg uggen.

Tror dere den også vil bli borte?

Skrevet

1. forsatt plaget av kvalme

2 helvetes huepine

3. trøtt og kvalmt om morgenen.

4 og helvetes bekkenløsning siden uke 8. sliter med å gå og å sitte...

så alt på engang her og 14+6 , og dritt lei allerede

Skrevet

Jeg er i min 20. uke og har hyperemesis, hadde det i 9 mndr sist, og regner ikke med at det blir særlig bedre denne gangen :-/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...