Gå til innhold

bryllupsgave

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal i to bryllup til sommeren. mi søster, og min manns søster. hvor mye skal vi gi?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

til søsken har vi gitt gave for ca 1000 kr. Men det kommer da helt an på økonomien din.

Skrevet

Vi hadde nok også gitt for rundt 1000,-

Vi tjener ikke så mye.

Skrevet

Syns mange ganger det der er litt vanskelig. Men har lagt oss på en ca pris på gaver. Da vi giftet oss så vi at det passer ganske bra i forhold til det andre ga oss også.

Vi ga 600 kr til min manns bror da de giftet seg for to år siden. Ville gitt omtrent det samme i dag. Kommer jo an på hvor god økonomi dere har. Vi har helt ok økonomi, sikkert en del bedre enn for to år siden, men synes 500-700 kr holder i massevis til nær familie. Gir for ca 300-400 kr til venner. Men jeg liker egentlig best å gi ting. Da har man liksom ikke satt en fast sum på gaven.

Tipper på at det var rundt det samme vi fikk gaver for da vi giftet oss i sommer. Fra foreldrene våre fikk vi mer, og en og annen onkel og tante, og bestemor ga 1000 kr. Fra venner tror jeg vi fikk gaver fra 200 kr og oppover til 5-600 kr. Kanskje litt mer fra forloverne. Jeg har ikke sjekket prisene på gavene, men kjenner jo igjen de tingene vi hadde på ønskelisten.

Men det der kommer som sagt veldig an på økonomien og hvilken omgangskrets og familie man har. En venninne av meg fikk sikkert dobbelt så dyre bryllupsgaver som oss, og fem ganger så mye pengegaver. (Vi hadde omtrent like mange gjester) Men de gir ofte dyre gaver og har en rik familie. De ga oss gave til 300 kr, pluss en kake. Vi ga til 400 kr til dem i fjor.

Skrevet

Vi var til bryllup i fjor og ga 500 kr (venner). Selv ble vi gift i år, og jeg ble helt sjokkert jeg! Vi fikk ikke mindre enn 750 kr av noen, de fleste fikk vi ca 1000 av. Vi er selvfølgelig kjempe takknemlige, men jeg visste ikke at "standarden" var blitt så høy:o)

Vi fikk forresten mer av mange venner enn vi gjorde av hans søsken (jeg har ingen).

Skrevet

Jeg liker ikke å tenke på pris når jeg handler gaver (ikke til jul, fødselsdager, dåp eller konformasjon heller...), men kjøper noe jeg tror brudeparet vil like. Kjøper skjeldent noe fra ønskelisten (tenker litt på den som et hjelpemiddel til de som ikke kjenner brudeparet så godt).

Men vi har nok ligget rundt 1000 til venner og 1500-5000 til familie (litt forskjell på søsken og søskenbarn f. eks.) i bryllupsgaver.

Selv fikk vi veldig mye kunst og håndtverk i bryllupsgaver til bryllupet vårt i sommer, så det er litt vanskelig å angi pris på endel av det... Men fra venner og litt fjernere familie lå vel verdien på rundt 1000, mens nærmeste familie lå på 2000-25000

Skrevet

nå vet ikke jeg hvordan økonomien er for dere,men vil nok hive meg på de andre og sagt en gave på rundt 1000 kroner.

Ville sett enten på ønskelisten eller funnet en annen gave til dem. Kjøper man noe fra landsdekkende kjeder får man byttet inn uansett så det er jo trygt hvis man er usikker på om de virkelig vil like det.... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...