Gå til innhold

Når begynne med flere måltider med fast føde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 5 mnd. Og får nå litt grøt på kvelden. MEN når bør jeg begynne så smått og introdusere litt middag..... + grøt på morraen??

Har en gutt på 2.5 fra før...og med han var jeg jo sååå ivrig etter å kunne "gjøre noe nytt"...f.eks. starte med middag osv... Men denne gang styrer jeg ikke så mye med det...men er vel snart på tide å begynne med litt middag...????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Det sies jo at man bør vente til de er 6 mnd med fast føde, jeg tror grøt er greit men de har jo ikke noe behov for stort mer enn melk ved 5 mnds alder. Du kan jo prøve å gi smakrprøver på de 4 mnd-glassene om du vil prøve, men for babyens del er det ikke noe hast enda :-)

Vi ventet til vesla var 6 mnd med smaksprøve på middag, og hun var veeeeldig skeptisk en stund, men plutselig gikk det ned på høykant :-)

Skrevet

Huff, her har jeg tydeligvis gått glipp av noe... Jeg begynte med velling da lille gull var 4 mnd, og da hun var 5 mnd fikk hun grøt, velling og middag om en annen. Nå som hun er 6 mnd spiser hun grøt til frokost og kvelds, 1/2 middagsglass til middag og frukt til lunsj + melk til 3 måltider og vann til middagen. Er dette for mye det da?? Trodde de som fikk mme burde få fast føde fra 4 mnd...

Nå ble jeg litt stresset her kjenner jeg!!

Skrevet

Alt er jo individuelt, og om jenta di fikk i seg mer enn 1 liter mme om døgnet så er det jo anbefalt å starte med grøt etter 4 mnd. Min gjorde ikke det, så jeg ventet. Ingen regler uten unntak vet du ;-)

Velling er jo også noe annet, det er jo nesten mer melk enn grøt så jeg kan ikke tenke meg annet enn at det er greit. Det med å vente til etter 6 mnd er jo ganske nye retningslinjer, i alle år tidligere har man sagt at de bør starte etter fylte 4 mnd og være vant med fast føde før fylte 6 mnd. Ikke greit å vite hva man skal gjøre. Tror nok det du har gjort er helt greit, ingen grunn til å stresse når babyen har det bra :-)

Skrevet

Tror hun har det bra. Hun smiler iallefall dagen lang :)

Men det er ikke så lett å vite hva man skal gjøre nei. Da jeg var liten var det jo vanlig å få grøt allerede da vi var 3 mnd... I morgen kan det være noe annet, så det er best å følge med ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...