Gjest Skrevet 6. november 2007 #1 Skrevet 6. november 2007 Er det OK å bare gi grøt når han ikke vil ha middag? Når må vi evt tvinge i ham noe annet enn grøt?
opelvectra Skrevet 6. november 2007 #2 Skrevet 6. november 2007 Det er helt greit og bare gi grøt. men du kan venne han til middag gradevis. det er fremmed smak for han. du kan prøve litt forskjellige smaker og se om det kan hjelpe. og gi han noen smaksprøver en gang i blant. men han MÅ ikke ha middag.
MissAntrop Skrevet 6. november 2007 #3 Skrevet 6. november 2007 Snuppa her ville heller ikke ha middag, men jeg "lurte" henne og ga henne fruktpure og ei skje middag innimellom nå og da. Trappet ned på purreen og det ble etterhvert mer middag. Nå spiser hun middag som bare det
LINDA*** Skrevet 6. november 2007 #4 Skrevet 6. november 2007 Enig med Magicka Vi blander i litt banan eller annen frukt i middagen. Så glir middagen bedre ned. Nå liker han nesten hele middagen uten frukten, men føler det er litt igjen til vi kan gi den "bar"
Gjest Skrevet 6. november 2007 #5 Skrevet 6. november 2007 Blander dere da frukt inn i f.eks. kylling/ris/mais-glass?
LINDA*** Skrevet 6. november 2007 #6 Skrevet 6. november 2007 Det jeg gjør er at jeg varmer opp ønsket mengde middag, ikke sant? Og så moser jeg banan i en annen skål. Så tar jeg litt av bananmosen og blander så _vidt_ inn i middagen. Da blir det nesten like mye banan som middag på skjea, hvis du skjønner hva jeg mener? Gjentar blandinga gjennom hele middagen, blander ikke inn all bananen samtidig, men litt og litt. Capich?
Gjest Skrevet 6. november 2007 #7 Skrevet 6. november 2007 Åh... Du skjønner kanskje hva jeg så for meg?
Anonym bruker Skrevet 6. november 2007 #8 Skrevet 6. november 2007 Man skal ikke prøve masse forskjellig for å se om de liker det. En fremmed smak er en fremmed smak og de små trenger tid på å tilvenne seg smaken. Det er bare å prøve om igjen og om igjen. Selvom det er frustrerende, jeg vet, jeg har vært der!!!! Men tro meg, det kommer!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå