Snuppa_00:13 og Gutt_16:28 Skrevet 6. november 2007 #1 Skrevet 6. november 2007 Lurer på hva de snakker om når de er på besøk. Svigerrina mi sier at de har med seg vekt for å veie baby ( hadde med alle hennes tre). Stemmer det????
Sylteflesk Skrevet 6. november 2007 #2 Skrevet 6. november 2007 Tror ikke det er vanlig alle steder. Da vi kom hjem fra sykehuset med vår lille premature, kom det en barnepleier fra hjemmeteamet på sykehuset hjem til oss for å veie flere ganger den første tiden, for å sjekke at vektoppgangen var tilfredsstillende. Helsesøster fra helsestasjonen kom aldri hjem til oss, nettopp av den grunn at hun ikke hadde noen bærbar vekt. Så vår nyfødtsamtale og veiing var på helsestasjonen istedet for hjemme. Er det ikke grunn til spesiell oppfølging, tror jeg ikke de kommer hjem og veier. Men man prater om hvordan ting går, soving, amming (hvis du ammer selvsagt), ellers hvordan du/dere har det med den lille i hus.
opelvectra Skrevet 6. november 2007 #3 Skrevet 6. november 2007 Når jeg hadde hjemmebesøk hadde de med vekta... de kommer fordi du skal føle deg trygg og hvis du vil spørre om noe. du får nok masse info brosjyrer og sånn..
Forskeren Skrevet 6. november 2007 #4 Skrevet 6. november 2007 Hadde ikke med vekt her... Småen sov under hele visitten. Hun informerte om videre opplegg ved hs og vi fikk mange brosjyrer og en perm.
Xzux Skrevet 6. november 2007 #5 Skrevet 6. november 2007 Helsesøstra her var innom i max 10 min.... lurte på hvordan det gikk og ga meg ei blekke med informasjon om helsestasjonen, avtalte time or kontroll også gikk ho igjen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå