Süsse Skrevet 6. november 2007 #1 Skrevet 6. november 2007 Hvor lang tid tar det för gutten slutter å gråte så sårt når jeg drar fra han i barnehagen? Jeg tuter jo i bilen hver morgen
KaMa Skrevet 6. november 2007 #2 Skrevet 6. november 2007 Varierer vel, men her tok det en ukes tid. Nå har han omtrent ikke tid til å vinke meg ut døren, og knapt nok bli med når jeg henter han igjen. Be strong! Det går over. ;-)
Darth Vader Skrevet 6. november 2007 #3 Skrevet 6. november 2007 Tok to måneder her. Først to måneder i fjor da han var ett år - og så byttet vi barnehage og da tok det seks nye uker nå i høst. Helt forjævlig. Etterhvert grein jeg selv når jeg kom i bilen og lurte på om det var barnemishandling jeg holdt på med. :-( Men det går altså over til slutt.
Süsse Skrevet 6. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 6. november 2007 Tror ikke min er så töff, så jeg er redd det tar mye lengre tid enn ei uke. Når andre barn blir hentet i löpet av dagen kommer sidleppa fram også...
Süsse Skrevet 6. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 6. november 2007 Nei og nei, to mnd?? Det forundrer meg ikke om det tar like lang tid her.
ragna Skrevet 6. november 2007 #6 Skrevet 6. november 2007 full sympati fra denne kanten. jeg er midt oppi det selv. gutten gråter sårt og har gjort det siden han begynte den 2.okt ;( men til gjengjeld vet jeg at han storkoser seg de timene han er der. får en svær bjørneklem etterfulgt av ett stort nesten tannløst glis når jeg kommer for å hente han. det varmer ihverfall men det varierer nok en hel del ja, jenta i huset gråt i 1 år (!) hver eneste morgen jeg leverte henne. da snakker jeg om desperat gråting. jeg gråt like desperat selv når jeg sprang til bilen. endte av og til opp med å ta jenta med meg hjem igjen. men her var det snakk om uprofesjonell bhg deluxe, de ante rett og slett ikke hvordan de skulle angripe situasjonen. da hun begytne i ny barnehage stilnet gråten etter 2 (!) dager. har ikke grått siden
Süsse Skrevet 6. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 6. november 2007 Det måtte väre veldig veldig godt å bytte barnehage for begge to
ragna Skrevet 6. november 2007 #8 Skrevet 6. november 2007 en ny verden åpnet seg. plutselig forsto jeg nytten av bhg lykke til med gutten din, det går seg til etterhvert, bare gi han den tiden han trenger
lilja70 Skrevet 6. november 2007 #10 Skrevet 6. november 2007 Jeg ville snakket med de voksne i barnehagen. Be dem om å avlede ham når du har sagt adjø. Lillesnuppa vår, som vel og merke er ei lita bølle, bruker å protestere når jeg sier jeg skal gå, og da kommer en av de voksne (såkalt ikke-pedagogisk personale av dustekommunen som ikke er i stand til å forstå hva full barnehagedekning betyr) ... men altså... en av de voksne kommer og løfter henne eller leier henne, og sier: skal vi gå og vinke i vinduet/på verandaen/på gjerdet? Det slår hun seg til ro med. Også i barnehagen til storegutten gjør de det slik om det er vanskelig for de voksne å komme fra. Det er fryktelig å gå fra en som er fortvilet, og det gjelder å signalisere med en viss troverdighet, at dette er en fin ting. Det gjelder også at barna er forberedt. Jeg bruker å fortelle allerede før vi drar hjemmefra at hun skal få reise og leke med alle barna. Veldig lykke til. Med eldstemann fortalte de meg at det i snitt tok tre dager, og at de fleste unger får "tilbakefall" ca hvert halvår. Det holdt greit stikk med ham, bortsett fra at han også hadde "tilbakefall" når han brygget på noe, med ham var det mest ørebetennelser det gikk i. Tvi tvi;-) Trøste-og-oppmuntringsklem,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå